نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 17:01

حمایت دستگاه قضایی از کارگران منجربه رونق و پویایی تولید شده است

ساوه- دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر ساوه گفت: حمایت دستگاه قضایی از جامعه کارگری و چرخه تولید موجب پویایی صنعت، اقتصاد و رضایتمندی کارگران به عنوان شریف ترین قشر جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، داود میرزایی ظهر دوشنبه در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان ساوه در محل تشکیلات خانه کارگر این شهرستان برگزار شد، ضمن تقدیر از همکاری دستگاه قضا در پیگیری چالش‌های پیش رو صنایع شهرستان ساوه گفت: شورای حل اختلاف ساوه به عنوان یک مرکز تخصصی نقش بسزایی در حل مشکلات کارگری و کارفرمایی این شهرستان داشته که خوشبختانه بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های مشکلات کارگری منجر به صلح بین کارگر و کارفرما شده است.

دبیر تشکیلات خانه کارگر ساوه تصریح کرد: سعی شده تمام رشته‌های مورد نیاز خانواده کارگری در این مجموعه برگزار شود و همچنین بر اساس تفاهم نامه‌ای که با آموزشگاه‌های خصوصی و مراکزی درمانی صورت گرفته افراد دارای عضویت در خانه کارگر ساوه می‌توانند از ۲۰ درصد تخفیفات این مراکز برخوردار شوند.

وی افزود: در تشکیلات خانه کارگر ساوه و زرندیه علاوه بر مهارت آموزی، مشاوره و مشکلات صنفی کارگران پیگیری می‌شود.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر ساوه تصریح کرد: مسئله مهم تراز مشکلات معیشتی جامعه کارگری، نگرانی در خصوص وضعیت نامناسب جاده‌های منتهی به شهرک‌های صنعتی این شهرستان و استفاده از خودروهای فرسوده برای سرویس کارگران بوده که متأسفانه شاهد تصادفات بسیاری در این محورها هستیم که نگرانی خانواده کارگران را دوچندان کرده است.

وی خواستار تشکیل کمیته‌های حفاظت ایمنی در کارخانجات به منظور شناسایی گلوگاه‌های خطر در این واحدها، نظارت بیشتر بر فعالیت واحدهای صنعتی و مسکن کارگران شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430809

مهمترین اخبار ایران و جهان: