نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 09:22

ثبت‌نام ۷ هزار کرمانشاهی در سامانه سماح تاکنون

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۷ هزار نفر از کرمانشاه برای زیارت عتبات عالیات در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سعید کریمی‌خو، مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از طریق سامانه سماح امکان ثبت‌نام تشرف به عتبات عالیات فراهم شده است.

وی از هم‌استانی‌ها خواست برای تشرف به عتبات عالیات حتما در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و ادامه داد: امکان ارائه خدمات به زائر با ثبت‌نام در این سامانه فراهم می‌شود و علاوه بر این مسؤولان نیز آمار دقیقی از زوار خواهند داشت.

امکاناتی در بحث گذرنامه، حمل و نقل، کارت شناسایی، رزو بلیت هواپیما و اتوبوس، دریافت ارز، تسهیلات و... از جمله خدمات ارائه شده به زائران است که به گفته مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه، برخورداری از این امکانات مستلزم ثبت‌نام در سامانه سماح است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷۷ هزار نفر در کشور در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: این آمار در استان کرمانشاه ۷ هزار نفر است.

کریمی‌خو مهلت ثبت‌نام را تا ۲۰ شهریورماه اعلام کرد و افزود: امسال در راستای جلوگیری از تراکم در مرزها، روزانه برای هر مرز ظرفیتی تعریف شده که اگر مشتاقان زیارت دیر ثبت‌نام کنند ممکن است نتوانند برای خروج و برگشت در مرز و تاریخ مورد نظر خود ثبت‌نام کنند.

وی به امکانات و زیرساخت‌های مناسب فراهم شده در مرز خسروی اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: زائران عتبات عالیات ثبت‌نام در سامانه سماح را به روزهای پایانی موکول نکنند.

پایان پیام/پ

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431653

مهمترین اخبار ایران و جهان: