نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 09:15

آموزش‌های تخصصی فنی‌وحرفه‌ای در استان بوشهر توسعه می‌یابد

بوشهر- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: آموزش‌های تخصصی فنی‌وحرفه‌ای در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور توسعه آموزش‌های مهارتی در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و دوره‌های متنوعی در آموزشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعال بودن ۱۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی در نقاط مختلف استان بوشهر از فعالیت ۲۹۵ آموزشگاه آزاد خصوصی خبر داد و گفت: در این راستا در ۱۲۰ روستا و ۲۱ دانشگاه استان کارگاه آموزش مهارتی سیار فعال است.

دراهکی با اشاره به توسعه فعالیت‌های آموزشی بر اساس ظرفیت‌های صنعتی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان بوشهر گفت: در راستای ظرفیت دریایی استان بوشهر نخستین مرکز آموزش مهارتی حوزه صنایع دریایی، شیلات و بندری کشور در استان بوشهر همزمان با هفته دولت راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از راه‌اندازی مرکز آموزش مهارتی در حوزه وزارت نفت خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی در سال جاری نخستین مرکز آموزش مهارتی نفت، گاز و پتروشیمی در شهرستان جم استان راه‌اندازی می‌شود.

جذب هزار نفر در صنایع وابسته به وزارت نفت

دراهکی از افتتاح مرکز مهارتی دانش‌بنیان تولیدی، کارآفرینی و اشتغال‌زایی در گناوه خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای افتتاح دانشکده فنی و حرفه‌ای در کنگان دروس آموزش تخصصی توسط مربیان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در رشته‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر است آموزش تخصصی در دانشکده کشاورزی دشتستان در رشته‌های مختلف ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر مهارت‌آموزی برای جذب هزار نفر در صنایع وابسته به وزارت نفت را از دیگر برنامه‌ها اعلام و بیان کرد: در طرح اوقات فراغت تابستان هزار دانش‌آموز ۱۰ تا ۱۸ سال در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

دراهکی با اشاره به تدوین ۲۷۰ حرفه آموزش مهارتی در بخش صنایع نفت، گاز و پتروشیمی خاطرنشان کرد: افزایش آموزش مهارتی ضمن اشتغال‌زایی جوانان، نرخ بیکاری در استان را کاهش داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417353

مهمترین اخبار ایران و جهان: