نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 18:11

ولایت، بزرگترین مسئله برای تبیین است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ولایت، بزرگترین مسئله برای تبیین است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اظهارداشت: ولایت، بزرگترین مسئله برای تبیین است. 

وی اظهار کرد: براساس آیه ۲۵۷ سوره بقره، ولایت الهی بالاترین مسئله‌ای است که باید حق تبیین آن ادا شود.

وی تصریح کرد : جامعه بشری به تحت ولایت الهی بودن و تحت ولایت طاغوت بودن، تقسیم می‌شود و سرنوتش در مسئله ولایتش رقم می‌خورد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه اگر حق این مسئله در هر خانواده‌ای ادا شود کار مهمی صورت گرفته چون سرنوشت در این مسئله رقم می‌خورد، گفت: در طول تاریخ مشکل اصلی اینجا بوده و بدترین نوع شرک، شرک سیاسی است تا عقیدتی، چون سرنوشت را تغییر می‌دهد.

امام جمعه بیرجند بیان کرد:‌ آسیب‌ در هایی هم که ما در دوران پیامبر آخرالزمان و امروز می‌بینیم از همین مسئله ولایت سرچشمه می‌گیرد و باقی مسائل فرعی است.

وی با اشاره به اینکه عزاداری‌های محرم حسینی امسال دنیا را تحت تأثیر قرار داد، تصریح کرد: مسئله کربلا که پیش آمد به‌ خاطر تحریف در مسئله ولایت بوده البته قبل از آن وابستگی‌ هایی که بنی‌امیه در ارتباط با روم گرفتند یعنی ولایتشان را آنجا پیوند دادند و جنگشان با مقام ولایت وصی رسول الله بود اما هدیه‌های آنان به سوی پادشاه روم می‌رفت.

آیت الله عبادی ادامه داد: مشاور مؤثر و کارساز معاویه یک رومی بود که در طرح و نقشه‌ها و بعد از امام علی(ع) آنچه که نفوذ در بین امام حسن مجتبی(ع) شد و زهری به حضرت دادند، زهری بود که از پادشاه روم گرفتند و در بیت ولایت این خیانت را صورت دادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: معاویه وقتی از دنیا رفت مشاور رومی به یزید مشورت داد و جنگی که علیه اهل بیت(ع) انجام شد دیکته آن برای روم بود و مجری آن بنی‌امیه و در ادامه بنی مروان بودند.

وی با بیان اینکه وقتی اسرای کربلا را به شام بردند و در اطراف کاخ یزید نگه‌داشتند، نگهبانان این تشکیلات بی امیه سربازان رومی بودند، افزود: این انحراف در ولایت به عمر اسلام منهای چند سال است، و خود اسلام در انزوا بود.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه مسئله ولایت به عنوان مسئله اجتناب‌ ناپذیر است، گفت: شیعه نماز واجب جمعه را اگر تحت ولایت طاغوت باشد واجب نمی‌داند چون جایگاه این نماز برای روشنگری است و در آنجا ممکن نیست بنابراین این وجوب این نماز برداشته شده است.

آیت الله عبادی بیان کرد: وقتی شرایطی پیش آمد که نماز جمعه باید انجام شود و این کار شما علمای بزرگ است، کارش این است که مسئله کربلای جغرافیایی را «کل ارض کربلا» کند و نقطه تاریخی عاشورا در دهم محرم را «کل یوم عاشورا» کند.

وی در ادامه افزود: کربلا یک نقطه جغرافیایی و عاشورا یک نقطه تاریخی نیست و این ائمه جمعه هستند که باید «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» را به مخاطبین بر اساس مسئله شناخت ولایت تبیین کنند.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه مسئله ولایت بزرگترین مسئله برای تبیین است، تصریح کرد: تمام دین ربطش با ولایت است و بقیه آثار و لوازم ولایت است اما اصل دین در مسئله ولایت است و تبیین این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله عبادی با اشاره به غرب‌پرستی برخی از افراد داخلی که ذخائر صهیونیست‌ها هستند، گفت: دشمن هر فتنه و اغتشاشی را به وسیله همین افراد خائن داخلی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه افول امریکا و کشورهای فاسد اروپایی نمایان است و کارشناسان خودشان اعتراف می‌کنند، افزود: اما هنوز هم افرادی در ایران دنبال مسائلی هستند که باید به خدا پناه برد لذا باید طرحی برای جذب و تأثیرگذاری بر روی این افراد داشته باشیم تا به اصل خودشان بازگردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: کربلا در آن روزها خلاصه نمی‌شود، وقتی فرزند کوچک حسین بن علی(ع) امنیت ندارد در جهان هیچ کسی امنیت ندارد  و این دنیای وحشی چرا به سراغ کودکان یمنی نمی‌رود! هنوز هم تحریم غذا، آب و دارو هستند.

آیت الله عبادی به وحشی‌گری اروپایی‌ ها اشاره کرد که فاسدترین انسان‌ها هستند، گفت: باید تاریخ این وحشی‌ها برای جهانیان بازگو شود چون اینها دشمن تمام بشریت و حتی ملت‌های خودشان هستند و در تابستان سال گذشته ۶۳ هزار نفر از اروپایی‌ها بر اثر گرما فوت کردند اگر یکی از اینها در ایران فوت می‌کرد در جهت فتنه‌انگیزی چه می‌کردند.

وی با یادآوری اینکه در همین زمستان سال گذشته ۶۸ هزار اروپایی از سرما و گرسنگی فوت کردند، افزود: تا زمانی که چهره خبیث استکبارجهانی و استعمار گران برای مردم نشان داده نشود به ارزش آنچه دارند پی نخواهند برد و این پیامی است که به وسیله علمای دین به صورت مستند باید به مردم دنیا رسانده شود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418709

مهمترین اخبار ایران و جهان: