نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 07:57

۲۴ درصد تعهد اشتغال در گلستان محقق شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۱۴۳ شغل جدید در سامانه رصد به ثبت رسیده که معادل ۲۴ درصد تعهد اشتغال استان است.

حسینعلی خواجه‌مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص آخرین وضعیت تعهد ایجاد اشتغال در استان گلستان در سال جاری اظهار کرد: تعهد اشتغال استان گلستان در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۱ هزار و ۳۱۰ نفر بود که ۳۸ هزار و ۹۷ شغل در سامانه رصد به ثبت رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با تاکید بر راستی‌ آزمایی مشاغل ثبت شده گفت: پس از راستی‌ آزمایی از طریق پیامکی، تلفنی و بازدید میدانی، ایجاد ۲۷ هزار شغل مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و حدود ۴ هزار نفر نیز تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار گرفتند. به بیان دیگر حدود ۶۵ درصد مشاغل ایجاد شده بیمه شدند.

خواجه‌مظفری با اشاره به راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل گفت: این سامانه به‌منظور کمک به بهبود فضای کسب و کار و اعلام نیازهای شغلی کارفرمایان و کارجویان ایجاد شده است. تا کنون یکهزار و ۵۳۶ نفر از کارجویان و ۲۵۶ کارفرما در این سامانه ثبت‌نام کردند و ۲۵۷ نیز از طریق این سامانه به‌کارگیری شدند.

وی در ادامه به تعهد اشتغال استان در سالجاری اشاره کرد و افزود: تعهد اشتغال استان برای امسال ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر است که تا کنون ۶ هزار و ۱۴۳ نفر در سامانه رصد به ثبت رسیده که معادل ۲۴ درصد تعهد اشتغال استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در خصوص بیمه بیکاری با وجود اینکه ۵ هزار نفر سهمیه داشتیم اما ۳ هزار و ۶۰۰ نفر در حال دریافت مستمری بیمه بیکاری هستند‌. 

پایان پیام/۸۳۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427997

مهمترین اخبار ایران و جهان: