نیوز سیتی!
24 مرداد 1402 - 08:32

فارس من|معاونت فرهنگی شهرداری اهواز در آزمون محرم رد شد

مخاطبان فارس با راه‌اندازی کمپینی از بی‌توجهی معاونت فرهنگی شهرداری اهواز به ایجاد فضای محرمی در شهر گلایه کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان فارس با راه‌اندازی کمپینی از بی‌توجهی معاونت فرهنگی شهرداری اهواز به ایجاد فضای محرمی در شهر گلایه کردند. این کمپین با عنوان« انتقاد از کم‌توجهی شهرداری اهواز در فضاسازی شهر برای ماه محرم» در سامانه «فارس من» ثبت شده است.

مخاطبان فارس در این کمپین عنوان کرده‌اند که با گذری در شهر مشاهده می‌شود که از سوی شهرداری هیچ تلاشی برای فضاسازی‌های ویژه محرم در شهر انجام نشده است و باز هم این موکب‌های مردمی هستند که به عشق اباعبدالله با آراستن محلات خود به پرچم‌ها و کتیبه‌های عاشورایی، فضای معنوی محرم را در اهواز زنده نگه داشتند.

به اعتقاد کارشناسان فضاسازی مناسب شهری با توجه به فرا رسیدن ماه محرم از آنجایی اهمیت دارد که فرصت ارزشمندی را برای تبیین گفتمان عاشورا در بین همه‌ی اقشار جامعه فراهم می‌آورد که با کمال تاسف این موضوع مهم نیز همانند دیگر مسائل فرهنگی جبهه انقلاب از سوی شهرداری اهواز و معاونت فرهنگی این مجموعه‌ی عریض و طویل مغفول مانده است.

آیا شهرداران مناطق از خرید ملزومات محرمی منع شدند؟

 بر اساس دستور معاونت فرهنگی شهرداری اهواز، شهرداران مناطق از خرید المان‌های شهری ویژه‌ی ایام محرم نظیر ریسه، پرچم و کتیبه منع شده‌اند تا ایجاد فضاسازی‌های شهری در انحصار معاونت فرهنگی شهرداری اهواز باقی بماند تیمی که با آزمون و خطا قرار است راههای رفته را به دلیل بی‌تجربگی دوباره تکرار کند اما به معنای واقعی هیچ اقدام قابل توجهی در این راستا صورت نگرفت و شهرداری اهواز و نهایتا به نصب چند متر ریسه اکتفا شد.

مشاهدات خبرنگاران فارس از سطح شهر اهواز نشان می‌دهد که مناطقی که در آنها فضاسازی‌های مربوط به ایام محرم مقداری در آنها انجام شده مناطقی نظیر منطقه‌ی یک، دو و شش شهرداری اهواز است که بی‌توجه به دستور معاون فرهنگی شهرداری اهواز با اعتبارات منطقه‌ای اقدام به نورپردازی، نصب ریسه، پرچم و  اِلمان‌های محرمی کرده‌اند  و در سایر مناطق اقدام خاص و قابل توجهی برای گرامیداشت ماه محرم صورت نگرفته است.

در عین حال پرچم‌های رنگی نیز تا شب قبل از آغاز ماه محرم از میادین و بلوارهای شهر جمع‌آوری نشده بود چرا که معاون فرهنگی شهرداری اهواز اهتمام لازم را برای استقبال باشکوه از محرم از خود نشان نداد.

دیوارنگاره‌های محرمی نصب شده در برخی مناطق هم  از طراحی بسیار بی‌کیفیتی برخوردار است و بدون نورپردازی مناسب و هماهنگی با مناطق اجرایی شده است که این مسئله نیز  یک نمره منفی دیگر در کارنامه معاون فرهنگی شهرداری اهواز ثبت کرد.

کارشناشان شهری معتقدند طرح تحقیق و تفحص از معاونت فرهنگی اهواز ضروری است تا روشن شود اعتبارات و بودجه‌های فرهنگی اهواز در کجا صرف‌می‌شود.

طبق اخبار رسیده به خبرنگار فارس تغییر حمید رعیتی معاون فعلی معاونت فرهنگی اهواز به دلیل عملکرد ضعیف،یکی از مطالبات اعضای شورای شهر از شهردار است.

به گزارش خبرگزاری فارس، تا کنون کمپین‌های متعددی از سوی شهروندان اهوازی در راستای انتقاد از سیاست‌های فرهنگی و بی‌توجهی معاون فرهنگی شهرداری اهواز به فعالان عرصه فرهنگ، اندیشه و هنر انقلابی در «سامانه فارس من» ایجاد شده است.

در صورت تمایل از این کمپین حمایت کنید: « انتقاد از کم‌توجهی شهرداری اهواز در فضاسازی شهر برای ماه محرم»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442953

مهمترین اخبار ایران و جهان: