نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 22:32

ممنوعیت گل مالی کردن خودروها و نصب تمثال ائمه اطهار(ع) در محرم

کرمانشاه- معاون فرهنگی اجتماعی پلیس کرمانشاه از ممنوعیت گل مالی کردن خودروها و نصب تمثال ائمه اطهار(ع) در محرم خبر داد.

سرهنگ محمدرضا یاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در این ماه شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف و در عین حال افزایش رأفت و گذشت در جامعه بوده‌ایم و این نشان می‌دهد اگر فرهنگ محرم و عاشورا را در طول سال برای خود پیاده کنیم تأثیرات مثبتی را شاهد خواهیم بود.

وی همچنین با قدردانی از هیأت‌های مذهبی در که در سال‌های اخیر همکاری بسیار خوبی با پلیس داشته‌اند، افزود: هدف همه ما اقامه عزای سرور و سالار شهیدان به شکلی شایسته و در خور شأن و شخصیت آن امام معصوم (ع) است که راه آزادی و آزادگی را به همه انسان‌ها آموخت.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس کرمانشاه تصریح کرد: به همین منظور و برای هرچه بهتر برگزار کردن مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و برخورداری از اجر کافی لازم است برخی نکات در شب‌های عزاداری رعایت شود.

یاری یادآور شد: به منظور حفظ قداست فرهنگ عاشورا و عزاداری ماه محرم، برخی ممنوعیت‌ها توسط پلیس اعمال می‌شود که یکی از آنها حضور بانوان زنجیر زن در هیأت‌های مذهبی است که از این رو از خواهران محترم تقاضا می‌شود از این کار خودداری کنند.

وی همچنین با ممنوع اعلام کردن نصب داربست در معابر عمومی که باعث اخلال در تردد و رفت و آمد شهروندان شود، گفت: این کار تعرض به حقوق دیگران است و موضوع عدم نصب به اطلاع مسئولان هیأت‌ها رسیده است.

یاری با ممنوع دانستن گل مالی کردن خودروها به بهانه عزادار بودن، بیان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده چنین خودروهایی آنها را توقیف می‌کند.

این مقام انتظامی نوشتن شعارهای سخیف روی خودروها، نصب تمثال و شمایل ائمه اطهار (ع) بر درب هیأت، قمه زنی و تداخل زن و مرد در مراسم عزاداری را از دیگر ممنوعیت‌های اعمال شده عنوان کرد.

وی در عین حال از هیأت‌های عزادار خواست تا رعایت حال همسایگان را هنگام برپایی مراسم عزاداری کرده و از پخش صدای مداحان در معابر عمومی در ساعات پایانی شب (عموماً ساعت ۲۳ به بعد) خودداری کنند.

یاری همچنین از مسئولان هیأت‌ها خواست تا در ابتدا و انتهای هیأت‌های خود از روشنایی استفاده کرده و در صورت برخورد با دسته جات دیگر همکاری لازم را باهم داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس کرمانشاه افزود: رعایت امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک وظیفه همگانی باید سرلوحه کار همه ما باشد و در همین راستا اگر افراد بدپوششی را در هیأت دیدیم به شکل محترمانه به آنها تذکر لازم را بدهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374053

مهمترین اخبار ایران و جهان: