نیوز سیتی!
31 تیر 1402 - 21:07

عملیات نجات بخش اورژانس هوایی گلستان+ فیلم

اورژانس هوایی گلستان موفق شد در یک عملیات نجات بخش، مصدوم 57 ساله ناشی از سقوط ارتفاع که در خطر مرگ و قطع نخاع بود را نجات داده و به بیمارستان منتقل کند.

محمدجواد مقسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال تعداد ۱۰۷ هزار و ۸۰۲ تماس با اورژانس گلستان حاصل شده که از این تعداد ۲۶ مورد توسط اورژانس‌ هوایی امدادرسانی شده‌است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث گلستان گفت: بالگرد اورژانس گلستان در این مدت توانسته بیماران بدحالی را از شهرهای مختلف استان گلستان به گرگان منتقل کرده تا در کوتاه‌ترین و حساس‌ترین زمان، بیمار از خدمات درمانی به‌موقع بهره‌مند شده و از مرگ احتمالی نجات پیدا کند.

وی تصریح کرد: در آخرین ماموریت اورژانس هوایی که در اواخر تیرماه انجام شد، بعد از تماس بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس با اورژانس هوایی گلستان، هماهنگی‌های لازم با سازمان اورژانس کشور صورت گرفت و بالگرد اورژانس مصدوم را به گرگان منتقل کرد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث گلستان خاطرنشان کرد: مصدوم آقا ۵۷ ساله بوده که بر اثر سقوط از ارتفاع دچار ترومای شدید ستون‌ فقرات شده و با احتمال قطع‌نخاع به محض رسیدن به گرگان، بلافاصله با هواپیمای بال‌ ثابت سازمان اورژانس کشور(هوانیروز) به بیمارستان ۵۰۱ ارتش در تهران منتقل شد.

 

مقسمی با اشاره به اینکه مجموع ماموریت‌های اورژانس گلستان در سه ماهه اول امسال ۲۹ هزار و ۴۳۶ مورد بوده‌، گفت: تعداد بیماران درمان شده در محل ۷ هزار و ۸۹۵ مورد، تعداد بیماران اعزام به مرکز درمانی توسط اورژانس ۱۹ هزار و ۴۵۶ مورد بوده و اورژانس استان در این مدت ۱۰ زایمان را با موفقیت در آمبولانس‌های خود انجام داده و نوزادو مادر را سالم تحویل بیمارستان داده‌است.

گفتنی است، بالگرد اورژانس هوایی استان گلستان از سال 1396 در استان مستقر که به دلیل عدم وجود پد بالگرد و آشیانه اختصاصی، این بالگرد در فرودگاه بین‌اللی گرگان مستقر و در صورت نیاز به اجرای ماموریت، از فرودگاه پرواز و به اجرای ماموریت خواهد پرداخت.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1393453

مهمترین اخبار ایران و جهان: