نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 21:10

اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر دولت به گلستان

استاندار گلستان گفت: برای کمک به رفع این محرومیت‌ها و عقب‌افتادگی‌ها در سفر اول رئیس جمهور به استان ۱۲ هزار مصوبه داشتیم که تا کنون بیش از 4 و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه عصر امروز در بازدید از دفتر این رسانه، ضمن تبریک روز خبرنگار و قدردانی از اقدامات ارزشمند خبرگزاری فارس در راستای جهاد تبیین اظهارکرد: رسانه‌ها، قلب حکمرانی متعالی هستند و نقش و جایگاه آنان در مبانی علمی و اعتقادی روشن و واضح است. متاسفانه بخش زیادی از زحمات و تلاش‌هایی که دولت مردمی انجام می‌دهد، مغفول باقی مانده و لازم است در مسیر جهاد تبیین، رسانه‌ها با بیان این اقدامات و تلاش‌ها، در جامعه امیدآفرینی کنند.

استاندار گلستان در بخش دیگر سخنانش به توجه ویژه دولت سیزدهم به این استان اشاره کرد و گفت: در شروع به‌ کار دولت سیزدهم، مجموع اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بود که این میزان تا پایان سال جاری به ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی با تاکید براینکه گلستان در برخی حوزه‌ها در مقایسه با استان‌های دیگر حدود ۴۰ سال عقب است، افزود: با توجه دولت و اعتباراتی که به این استان اختصاص پیدا کرده، گلستان تبدیل به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.

زنگانه با بیان اینکه هنوز راه‌های نرفته زیادی وجود دارد، گفت: برای کمک به رفع این محرومیت‌ها و عقب‌افتادگی‌ها در سفر اول رئیس جمهور به استان ۱۲ هزار مصوبه داشتیم که تا کنون بیش از ۴ و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص پیدا کرده است.

وی در خصوص جذب تسهیلات اشتغالزایی مصوب سفر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در سفر نخست دولت، ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای استان مصوب شد که تا کنون حدود ۳۵ درصد این تسهیلات جذب و پرداخت شد.

استاندار گلستان یادآور شد: دو مصوبه ارزی برای پروژه‌های پتروشیمی و سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول مصوب شد و ۴۳۰ میلیون یورو مصوبه ارزی برای نیروگاه علی‌آبادکتول اخذ و در شورای اقتصاد نیز تصویب شده و فرآیندهای عقد قرارداد آن در حال انجام است.

وی ادامه داد: به زودی با مشارکت بنیادمستضعفان ( شرکت مپنا) و گروه توسعه ملی، اقدامات اجرایی طرح نیروگاه علی‌آبادکتول در سفر دوم دولت اجرایی می‌شود.

پایان پیام/۸۳۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432909

مهمترین اخبار ایران و جهان: