نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 17:34

اصفهان نیازمند بازار مناسب برای تولید اسب کشور است

اصفهان - دبیر فدراسیون سوارکاری گفت: اصفهان یکی از قطب‌های اصلی تولید اسب در ایران است و از این رو باید بازار مناسب برای این تولیدات در آن ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی دهدشتی پیش از ظهر چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیأت سوارکاری استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان یکی از قطب‌های اصلی تولید اسب در ایران است، اظهار داشت: باید با برگزاری مستمر مسابقات اسب دوانی و همچنین ایجاد بازار مناسب از این ظرفیت مهم در کشور حمایت شود.

وی ادامه داد: استان اصفهان همواره در این رشته فعال بوده و از همین رو باید نسبت به بهره گیری مناسب از تجارب پیشکوستان اقدامات لازم توسط هیأت استان انجام شود.

دبیر فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه ورزش سوارکاری ریشه در آئین‌های سنتی و مذهبی ایران دارد، تصریح کرد: ورزش سوارکاری از شرق تا غرب، شمال تا جنوب ایران فعال است و این به خوبی بیانگر آمیخته شدن این ورزش در زندگی مردم است. مردم ما ورزش سوارکاری را دوست دارند و این وظیفه ما نسبت به زمینه سازی بسترهای توسعه این ورزش را سنگین‌تر می‌کند.

وی بهره گیری از ظرفیت اسب‌ها برای توسعه صنعت گردشگری را نکته مهمی در همگانی شدن این ورزش دانست و اشاره کرد: هر اسب پس از پایان دوره قهرمانی می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده در فعالیت‌های گردشگری همچون گردش در طبیعت باشد. این موضوع ظرفیت نهفته ای است که به خوبی از آن بهره برداری نشده است.

دهدشتی عنوان کرد: در حال حاضر پس از ۲۰ سال استان سیستان و بلوچستان میزبان کلاس‌های مربیگری و داوری است. این اتفاق مهم به خوبی بیانگر دید فدراسیون در راستای توسعه همگانی و جامع این ورزش در سطح کشور است.

وی ارتقا سطح آموزش در رده‌های مختلف سنی را موضوع مهمی دانست که هیأت‌های ورزشی باید بر روی آن سرمایه گذاری و استعداد یابی کنند.

به گفته دهدشتی رویکرد فدراسیون سوارکاری در ایران گسترش دانش افزایی و توسعه هدفمند سوارکاری در همه زیرمجموعه‌های این رشته با برگزاری مستمر کلاس‌های مربیگری است؛ موضوعی که می‌تواند سطح داوری و مربیگری ایرانیان در جایگاه بین المللی را ارتقا دهد.

وی دلیل عدم حضور رئیس فدراسیون سوارکاری در این مجمع را جلوگیری از ایجاد شائبه‌های نادرست دانست و بیان کرد: آقای زندی برای ریاست مجدد فدراسیون ک اندید شده است و به همین سبب برای جلوگیری از ایجاد هر گونه تصور نادرستی من در این نشست به جای وی حضور پیدا کردم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434253

مهمترین اخبار ایران و جهان: