نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 08:51

دعوت استاندار کرمانشاه از زائران حسینی برای اعزام از مرز خسروی

استاندار کرمانشاه از زوار اربعین حسینی دعوت کرد؛ برای تشرف به عتبات عالیات با نهایت اطمینان و آرامش مسیر استان کرمانشاه و مرز خسروی را انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مردم کرمانشاه از گذشته‌های دور به ویژه از دوره قاجار تا به امروز خادم زوار کربلای معلی بوده و هستند، در ایام قدیم کاروان‌های زیارتی که از دروازه کرمانشاه وارد شهر می‌شدند مردم به ویژه بزرگان شهر و عالمان دینی به استقبال آن‌ها می‌رفتند و به عنوان میزبان آنچه که مهمانان زوار کربلا برای ادامه سفر نیاز داشتند برای آن‌ها تهیه می‌کردند.

میزبانی کرمانشاهیان از زوار عتبات عالیات تاریخچه دیرینه دارد به پاس همین افتخار در طول تاریخ، اربعین امسال هم میزبان قدوم مبارک زوار کربلای معلی هستند. به طوریکه محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه از آمادگی استقبال از زوار سخن می‌گوید.

استاندار کرمانشاه با اشاره به افتخار میزبانی از زوار ابا عبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: سال گذشته، اولین سالی بود که بعد از پاندمی کرونا، مرزهای کشور از جمله خسروی میزبان زوار اربعین حسینی بود.

وی ادامه داد: امسال با مقدمات خوبی که از ماه‌های قبل شروع شده؛ مردم کرمانشاه به لطف الهی آماده پذیرایی از زواری هستند که قصد تشرف از این مسیر را دارند.

صحرایی با بیان اینکه تردد از مرز خسروی طی اربعین سال گذشته محدود(صبح تا عصر) بوده، تصریح کرد: تردد از مرز خسروی در حال حاضر به صورت ۲۴ ساعته است، طی روزها اخیر هم با طرف عراق مذاکراتی انجام شده و امیدواریم فعالیت مرز ۲۴ ساعت باقی بماند.

وی گفت: امسال مجموعه بسیار خوبی از زیرساخت‌ها از جمله امکانات بهداشتی، پذیرایی زوار و... برای تردد زوار آماده شده که امیدواریم این مسیر برای زوار آماده‌تر هم شود.

صحرایی در پایان از زوار اربعین حسینی دعوت کرد؛ برای تشرف به عتبات عالیات با نهایت اطمینان و آرامش مسیر استان کرمانشاه و مرز خسروی را انتخاب کنند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1411697

مهمترین اخبار ایران و جهان: