نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 13:02

تعهد تحویل گواهی سپرده نفت خام به موقع انجام می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تثبیت منافع شرکت ملی نفت در تنوع‌بخشی به راه‌های فروش نفت تضمین‌کننده ایفای تعهدات این شرکت در قبال خریداران گواهی سپرده نفت خام است.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: عمل به تعهدات از سوی شرکت ملی نفت زمینه اعتماد فعالان اقتصادی به گواهی سپرده نفت خام را فراهم می‌شود و مجلس باور دارد که تعهدات تحویل گواهی سپرده نفت خام به موقع و دقیق انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اعتمادسازی در این حوزه گفت: اعتمادسازی در هر کسب‌وکاری از مهم‌ترین ضروریات است و بدون آن تمام تلاش‌ها کارکرد خود را از دست می‌دهند و در مورد گواهی سپرده نفت خام نیز اعتمادسازی حرف اول را می‌زند.

وی افزود:انتظار می‌رود با ایفای تعهدات تحویل گواهی سپرده نفت خام در زمینه‌های کیفی، کمی و زمانی اعتماد فعالان اقتصادی به سرمایه‌گذاری در حوزه نفت جلب شود.

نخعی تاکید کرد: تثبیت منافع شرکت ملی نفت در تنوع‌بخشی به راه‌های فروش نفت تضمین‌کننده ایفای تعهدات این شرکت در قبال خریداران گواهی سپرده نفت خام است.

عضو کمیسیون انرژی گفت: تعامل سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف اقتصادی با بورس انرژی باعث شد که سازوکارهای خوبی از جمله گواهی سپرده نفت خام برای تامین سرمایه پروژه‌های حوزه انرژی راه‌اندازی شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1421597

مهمترین اخبار ایران و جهان: