نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 15:55

عضو شورای مرکزی شریان: برای مجلس دوازدهم ۱۰ بسته سیاستی تدوین کرده ایم

عضو شورای مرکزی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی(شریان) تاکید کرد: شریان برای مجلس دوازدهم ۱۰ بسته سیاستی تدوین کرده که در حوزه های قانون گذاری و نظارت مجلس می تواند منجر به تحولات اساسی به خصوص در موضوعات معیشتی مردم شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، صالح اسکندری عضو شورای مرکزی و رئیس دفتر ویژه شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی(شریان) طی یادداشتی در پاسخ به برخی ابهامات و پرسش‌ها درباره این جریان سیاسی تاکید کرد: شریان برای مجلس دوازدهم ۱۰ بسته سیاستی تدوین کرده که در حوزه های قانون گذاری و نظارت مجلس می تواند منجر به تحولات اساسی به خصوص در موضوعات معیشتی مردم شود.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

۱- شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی( شریان ) یک پویش مردمی جوان و تحول خواه انقلابی است و به همین خاطر در کمتر از یک سال از برگزاری اولین مجمع عمومی آن توانسته در شبکه سازی های ۱۰ گانه خود موفق عمل کند.

۲- شریان بازوی نیابتی دولت در انتخابات نیست. حامی و پشتیبان دولت انقلابی است اما نقدهایی هم به عملکرد دولت سیزدهم دارد. شریان شبکه ای مردمی از عناصر جوان و انقلابی است که می خواهند در جهت پیشرفت همه جانبه کشور و کاهش دغدغه های معیشتی و اجتماعی مردم تحولی مثبت ایجاد کنند.

۳- شریان یک حزب دولت ساخته مانند رایحه خوش خدمت و یا حزب مشارکت نیست که با دولت ها آمدند و با دولت ها هم رفتند. شبکه سازی سیاسی و اجتماعی شریان در سراسر کشور در مسیر تحول خواهی و تحقق اهداف بلند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

۴- باورمندی شریان به رقابت مثبت درون جبهه انقلاب اسلامی و عبور از رقابت با اپوزیسیون غرب گرا به معنای نفی تعامل و گفتگو با سایر اضلاع سیاسی جبهه انقلاب و مجموعه نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی در ورای این جبهه نیست و این گفتگوها از ابتدای تاسیس شریان جریان داشته و روز به روز توسعه یافته است.

۵- نسبت شریان با مجلس یازدهم حمایت از اقدامات انقلابی مجلس و به خصوص پشتیبانی قاطع از دو قانون راهبردی در حوزه های هسته ای و جمعیت و نقد جدی مواضع توام با مماشات و مصلحت اندیشی های غیر واقعی و کاسب کارانه تعدادی از نمایندگان است.

۶- شریان از اساس حزب نیست و یک شبکه مردمی در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است اما بر اساس قانون در دو انتخابات مهم پیش رو در قالب یک جبهه مردمی و سیاسی در سراسر کشور فعالیت می کند، لذا در ائتلاف های موجود جریان اصولگرا که ساز و کار های حزبی و پشت پرده های پیچیده دارند، نمی گنجد. مگر اینکه این ائتلاف ها به جای تصمیمات پشت پرده و سهم خواهی های کاذب به صورت کاملا شفاف و بی پرده با مردم مواجه شوند.

۷-  شریان طی فراخوانی از کلیه نامزدهایی که در انتخابات ثبت نام کرده اند و با مرامنامه شریان همراه هستند دعوت نموده در پایگاه اطلاع رسانی این شبکه ثبت نام کنند تا این جبهه مردمی بتواند ضمن معرفی این نامزدها به مردم و دعوت گسترده از رای دهندگان برای مشارکت از طریق شبکه های ملی و استانی خود زمینه ساز تشکیل مجلس قوی با ترکیبی از متخصصین شایسته، تحول خواه و انقلابی در حوزه های مرتبط باشد.

۸- تحول خواهی برای اداره کشور و موضع داشتن در بزنگاه های مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه ۸۸، شرارت های سال گذشته، برجام، اصلاحات آمریکایی و ... از ملاک های مهم شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی برای معرفی نامزدها به مردم است.

۹- یکی از امتیازات اختصاصی شریان تنوع سلایق سیاسی در بین اعضای شورای مرکزی و استان‌ها است. این کثرت سلایق سیاسی و اجتماعی در عین وحدت تشکیلاتی بر گرفته از خط روشن امام راحل و مقام معظم رهبری به منظور کانال کشی فکری برای هدایت عمومی جامعه است.

۱۰- شریان برای مجلس دوازدهم ۱۰ بسته سیاستی تدوین کرده که در حوزه های قانون گذاری و نظارت مجلس می تواند منجر به تحولات اساسی به خصوص در موضوعات معیشتی مردم شود. به عنوان نمونه یکی از این بسته های سیاستی به یک اقدام فوری درباره تقویت ارزش پول ملی و کاهش تورم در تعامل با اصلاحات اقتصادی دولت اختصاص داده شده است که در شبکه شتاب شریان که حوزه اقتصادی را پوشش می دهد در حال نهایی شدن است. مشابه این اقدام در شبکه شمشاد در حوزه زیست محیط، در شبکه شهرآرا در حوزه آمایش سرزمین و در سایر شبکه ها در جریان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615609

مهمترین اخبار ایران و جهان: