نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 23:49

قدردانی روسیه از حماس برای آزادی اتباع روس

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن اشاره به توافق اختصاصی با حماس برای آزادی یک تبعه روس در روز یکشنبه خارج از توافق موقت با صهیونیست‌ها، گفت که این اقدام نشان‌دهنده حسن‌نیت حماس است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) از جنبش مقاومت حماس برای آزادسازی اسرای روس در نوار غزه تشکر کرد.

زاخارووا ضمن اشاره به توافق اختصاصی روسیه و حماس برای آزادی یک تبعه روس در روز یکشنبه خارج از توافق آتش‌بس موقت با صهیونیست‌ها، گفت که این اقدام نشان‌دهنده حسن‌نیت حماس است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما حسن نیت سران جنبش حماس و آمادگی آنها برای تعامل سازنده در حل مشکلات بشردوستانه را که برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد، مثبت ارزیابی می‌کنیم».

بر این اساس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: «ما در تماس با همه طرف‌های درگیر، به تلاش برای آزادی سریع گروگان‌های تبعه روس باقیمانده در غزه ادامه خواهیم داد».

زاخاوروا همچنین افزود که این اقدام، مستقل از تحقق شرایط توافق‌شده با میانجی‌گری قطر بین رژیم صهیونیستی و حماس برای مبادله برخی از بازداشت‌شدگان صهیونیست با اسرای فلسطینی صورت گرفت.

امروز همچنین «آناتولی ویکتوروف» سفیر فدراسیون روسیه در فلسطین اشغالی ضمن اشاره به حمایت روسیه از وقفه بشردوستانه‌ای که در نوار غزه برقرار شده، اما گفت که مسکو خواستار دائمی‌شدن این آتش‌بس است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586797

مهمترین اخبار ایران و جهان: