نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 09:55

مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در خراسان‌شمالی برگزار شد

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان‌شمالی از برگزاری مرحله استانی اولین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌شمالی، مهدی رحمدل، مدیرکل سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان‌شمالی اظهار کرد: مرحله استانی اولین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با حضور ۷۳ نفر از یگان‌های سپاه ۱۸ نفر از ارتش و ۱۶ نفر از نیروی انتظامی استان بصورت آزمون کتبی برگزار شد.

وی گفت: برگزاری رقابت میان کارکنان وظیفه دارای مهارت در نیروهای مسلح در تخصص های گوناگون موجب شناسایی و کشف استعدادهای برتر و نخبگان مهارتی می گردد.

مدیرکل سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان‌شمالی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح افزود: ترویج فرهنگ مهارت آموزی در نیروهای مسلح، ارتقای سطح کیفی آموزش‌های مهارتی، شناسایی استعدادهای برتر و برنامه‌ریزی برای رشد توانمندی کارکنان وظیفه، تلاش برای استانداردسازی آموزش‌ها، مجتمع‌ها و تجهیزات آموزشی از اصلی‌ترین اهداف اولین دوره این مسابقات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف دیگر از برگزاری این گونه مسابقات پرداخت و توضیح داد: بهره‌گیری مؤثرتر از مهارت کارکنان وظیفه در طول خدمت، ایجاد نشاط و افزایش جذابیت در طول خدمت سربازی، افزایش انگیزه کارکنان وظیفه برای کسب مهارت‌ها، ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی استعدادها و افزایش زمینه اشتغال پذیری کارکنان وظیفه از دیگر اهداف مدنظر در خصوص برگزاری این مسابقات است.

رحمدل تصریح کرد: مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، رویدادی است رقابتی و مهارتی محور در ۴ مرحله (شهرستانی، استانی، سازمانی و کشوری) در رشته مهارت‌های گوناگون برگزار می‌شود که در برنامه مسابقات مهارتی سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۵ رشته پیش بینی شده است.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585797

مهمترین اخبار ایران و جهان: