نیوز سیتی!
07 آذر 1402 - 09:47

حل مشکلات بخش خصوصی با فعال شدن درگاه پرداخت

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به فعال‌شدن درگاه پرداخت در آینده نزدیک، افزود: امیدواریم با فعال شدن درگاه پرداخت، بخشی از مشکلات بخش خصوصی کاهش یاید.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نرگس باقری؛ مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران در چهارمین جلسه کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز از تلاش برای  بهبود شرایط تولیدکنندگان و صادرکنندگان خبر داد.

وی با اشاره به فعال‌شدن درگاه پرداخت در آینده نزدیک، افزود: امیدواریم با فعال شدن درگاه پرداخت، بخشی از مشکلات بخش خصوصی کاهش یاید.

باقری با اشاره به مشکلات موجود در حوزه صادرات گفت: ما معتقدیم حق صادرکنندگان بسیار بالا است، ولی متاسفانه بضاعت ما اندک است و نمی‌توانیم پاسخگوی آنها باشیم.

وی تاکید کرد: سعی ما شناخت و حمایت از فعالان اقتصادی واقعی است و در این زمینه امسال، آیین‌نامه‌ای را اصلاح کردیم تا صدور و اخذ کارت بازرگانی تسهیل شود‌.

باقری گفت: هنر فعالان اقتصادی به‌عنوان تولیدکننده و صادرکننده این است که با کمترین هزینه بیشترین کار را در بخش تولید و بازارهای جهانی انجام دهند.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه یکسری اتفاقات در دوره‌های گذشته افتاده و ما امروز شاهد پس‌لرزه‌های آن هستیم، ادامه داد: حقیقت این است که منابع ملی دچار آسیب شده است، چرا که بازگشت ارز آنگونه که مورد انتظار بود تحقق نیافته است. لازم است تا فعالان بخش تولید و صادرات با الزام خود به تعهدات مانع از تشدید شرایط شوند.

پایان پیام/60034

 
منبع: فارس
شناسه خبر: 1587009

مهمترین اخبار ایران و جهان: