نیوز سیتی!
21 مهر 1402 - 16:50

اقدام فلسطین شجاعانه و در حین حال فداکارانه بود

امام جمعه ماهدشت گفت: اقدام شجاعانه و در عین حال فداکارانه‌ فلسطینی‌ها پاسخ به جنایت دشمن غاصب بود که سال‌ها ادامه داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهدشت، حجت‌الاسلام علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: در این ایام شاهد اتفاقات و حوادث شگفت‌انگیز و تأثر برانگیزی هستیم.

وی بیان کرد: با فلسطینی‌ها شگفتی آفریدند و رژیم موقت صهیونیستی حوادث تأثر برانگیز و غمباری را رقم زدند. مقام معظم رهبری در خصوص حوادث فلسطین و عملیات مجاهدان فلسطینی فرمودند: این بلا را عملکرد خود صهیونیست‌ها بر سرشان آورد. وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت، وقتی درنده‌خویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود. شما با ملّت فلسطین چه کردید؟

امام جمعه ماهدشت تصریح کرد: اقدام شجاعانه و در عین حال فداکارانه‌ فلسطینی‌ها پاسخ به جنایت دشمن غاصب بود که سال‌ها ادامه داشت، شاید اولین و بهترین تحلیل‌ها در چرایی و ضرورت آغاز نبرد طوفان الاقصی را محمد الضیف فرمانده شجاع مقاومت فلسطین اعلام کرد: صهیونیست‌ها در کنار افزایش جنایات خویش، تمامی حد و مرزها را زیر پا گذاشتند به ویژه در قدس و مسجد الاقصی که قبله اول مسلمانان جهان و سومین حرم شریف اسلامی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها حملات خود به مسجد الاقصی را تشدید بخشیدند و حرمت این مکان مقدس را شکستند و بارها زنان نمازگزار فلسطینی را که برای دفاع از مسجدالاقصی در آن اعتکاف کرده بودند، مورد ضرب و شتم قرار دادند و همین رفتار را نیز در قبال سالخوردگان، کودکان و جوانان فلسطینی داشتند و مانع از ورود مردم ما به این مکان مقدس شدند.

رادمرد تصریح کرد: بستر را برای صهیونیست‌های تندرو فراهم کردند تا با یورش‌های هر روزه خود به مسجد الاقصی، به حرمت‌شکنی‌های‌شان نسبت به آن ادامه دهند و مراسم و آئین‌های تلمودی خود را در آنجا به انجام برسانند.

وی خاطرنشان کرد: آنها به خود این جرأت و جسارت را می‌دهند که در داخل صحن‌های مسجد به پیامبر مکرم اسلام ناسزا بگویند و قرآن‌ها را پاره کنند و با سگ وارد این مکان مقدس شوند.

امام جمعه ماهدشت گفت: آنها هر روز اقدام به تعرض به حقوق هموطنان‌مان در قدس می‌کنند و وارد خانه‌ها و منازل آنان می‌شوند. در کنار این همه، اشغالگران، اسرای قهرمان ما را در زندان‌های خویش محبوس ساخته‌اند و وحشیانه‌ترین شکل شکنجه و تحقیر را علیه آنان به انجام می‌رساند. شماری از اسرای عزیز ما هستند که بیش از بیست سال از عمر خود در اسارت هستند.

وی اظهار کرد: ده‌ها اسیر زن و مرد فلسطینی هستند که در حال حاضر با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند و البته تعداد زیادی از اسرا نیز در اثر بیماری و در نتیجه بی‌توجهی و اهمال‌کاری عمدی صهیونیست‌ها نسبت به وضعیت سلامتی‌شان، در زندان‌های اشغالگران جان‌باخته‌اند که البته این یک کشتار عمدی ولی بی‌سر و صدا است.

رادمرد اضافه کرد: با این وجود، درخواست‌های ما برای مبادله اسرا با مخالفت و سرسختی اشغالگران رو به رو شد. این‌ها فهرستی کوتاه اما تکان‌دهنده از جنایاتی است که صهیونیست‌ها در طول دو سه ماه گذشته انجام داده‌اند. فهرست طولانی جنایات ۷۵ ساله این فرقه خبیث، را باید جداگانه مرور کرد.

وی بیان کرد: این‌ها باعث شد مجاهدان فلسطینی دست به این عملیات بزنند، برای دفاع از خود، برای پس گرفتن اراضی و خانه‌های خودشان، جالب است یک عده در داخل می‌گویند، خودشان عملیات را شروع کردند و اسرائیل از خودش دفاع کرده و دارد بمباران می‌کند، می‌خواستند حمله نکنند که آب و برق و غذا را قطع نمی‌کردند اسرائیلی‌ها، چقدر سطحی نگر و البته مشخص است این گفته‌ها از کجا نشأت می‌گیرد.

امام جمعه ماهدشت تصریح کرد: صدامیان خرمشهر را تصرف کردند، خاک ما بود، حالا ما عملیات نمی‌کردیم برای بازپس گیری که ممکن است صدام، موشک باران می‌کند یا بمباران می‌کند شهرهای ما را مثلاً، اینکه دلیل نشد.

وی خاطرنشان کرد: آن سرزمین‌های اشغالی، سرزمین فلسطینی‌ها است، خانه‌هایشان، کشاورزی‌شان و همه زندگی شأن را رژیم جنایتکار صهیونیستی غصب کرد، با آن همه جنایاتی که عرض شد، الان هم می‌گویند ۶۰۰۰ بمب، به وزن ۴۰۰۰ تن را به غزه پرتاب کردند و آن بمب‌های ممنوعه!

رادمرد گفت: این مسائل می‌طلبد نظام روشنگری به راه بیفتد و در جای جای جامعه خودش را نشان دهد و اثرگذار باشد. باطل در سنت حتمی خدای متعال رفتنی است و ما شاهد زوال و محو رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: مطابق حرکت سراسری که امروز خواهد بود بعد نمازجمعه در حمایت از مرد مظلوم فلسطین و حمایت از عملیات غرور آفرین مجاهدان طوفان الاقصی راهپیمایی خواهیم داشت که از همه عزیزان تقاضا داریم شرکت کنند.

امام جمعه ماهدشت بیان کرد: در این هفته ما دو روز را داریم بنام روزی به جهت معلولان و سالمندان و روزی به نام نابینایان، نامگذاری شده، یک درخواست قانونی دارند، اسفند ماه ۹۶ قانون تحت عنوان قانون حمایت از معلولان مصوب شد و حمایت خوبی پیش بینی شده است اما برخی موارد مهم آن از جمله در فصل نهم، ماده ۲۷ آن کامل اجرایی نشده که در خواست داریم به جهت حمایت همه جانبه از این جامعه مظلوم معلولین اقدام مناسبی انجام شود.

در حوزه آموزش و پرورش واقعاً دچار چالش و مشکل هستیم

وی تصریح کرد: در حوزه آموزش و پرورش واقعاً دچار چالش و مشکل هستیم و نمی‌شود با بیان اینکه این یک مشکل همه جایی هست، توجیه اش کرد، ما قبلاً می‌گفتیم و البته الان هم می‌گوئیم که نگاه سایر دستگاه‌ها خصوصاً دستگاه‌های تصمیم ساز به آموزش و پرورش نگاه هزینه است و نه نگاه سرمایه‌ای بالاخره بنا است در این مجموعه تربیت رخ دهد.

رادمرد خاطرنشان کرد: جدای از این نگاه، نگاه خود آموزش و پرورش به خودش هم نیاز است، مگر از پایان سال گذشته حداقل، پیش بینی کمبود معلم را نکرده بودید که حالا بعد گذشت سه هفته از شروع مدارس برخی کلاس‌های ما بدون معلم است، پرورش و تربیت ما هم التماس دعا، نیست، اثرگذار نیست.

وی گفت: آقای وزیر حداقل سه ماه تابستان وقت داشتید، مطلب را مدیریت کنید، حالا که کار به مجلس کشیده، گفته تا سه روز آینده حل می‌کنیم.

امام جمعه ماهدشت متذکر شد: امیدواریم، در سه ماه نشد، در سه روز بشود. مجلس باید یک فکر بنیادین در این حوزه بکند، اساس حرکت آینده کشور به الان مدارس ما گره خورده، نمی‌دانم این همه روزمرگی و نگاه به آینده نداشتن و حال را مدیریت کردن برای چیست؟ برخی کم کاری و غفلت‌ها در کلان رخ داده تا این مشکلات ایجاد شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537097

مهمترین اخبار ایران و جهان: