نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 14:50

همدلی شیعه و سنی کردستان در اربعین خط بطلانی بر توطئه تفرقه‌افکنانه دشمن بود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: دشمن مرتب در این گذاره که بین شیعه و سنی اختلاف وجود دارد سم پاشی می‌کند، اما همدلی شیعه و سنی کردستان در پیاده‌روی اربعین خط بطلانی به این توطئه‌های دشمنان کشیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهدی رمضانی ظهر امروز در جلسه تقدیر از فعالین ستاد اربعین کردستان اظهار کرد: اهمیت موضوع اربعین بر آحاد مردم و مسئولین مشخص است، اربعین حسینی به عنوان بزرگترین راهپیمایی عقیدتی سیاسی دنیای اسلام است و این راهپیمایی و این اجتماع بزرگ مسلمانان تسهیلی در مسیر پیروزی امت اسلام بر جهان کفر می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: در اربعین امسال و سال گذشته که کردستان به عنوان یکی از مبادی ورود و خروج زائرین بود، مسوولان زحمات زیادی متحمل شدند اما توفیقات زیادی حاصل شد.

رمضانی تصریح کرد: دشمن مرتب در این گذاره که بین شیعه و سنی اختلاف وجود دارد سم پاشی می‌کند، اما در سفرهای اربعین، ماه ربیع و مناسبت‌های مختلف شیعه و سنی با همدلی در کنار هم یک خط بطلانی به این توطئه‌های دشمنان کشیدند.

وی اضافه کرد: مردم مریوان کریمانه و بزرگوارانه به زائرین اربعین و عاشقان اهل بیت حضرت رسول خدمات‌رسانی کردند و بهترین میزبانی از زوار داشتند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: در جلسات کارشناسی باید نقاط ضعف کمیته‌های مختلف احصا با رفع این نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت زمینه را برای میزبانی هرچه باشکوه‌تر از زوار امام حسین در سال‌های آینده فراهم سازیم.

رمضانی با بیان اینکه محتوای اربعین در بخش‌های مختلف برکات دارد، گفت: دشمن در سال گذشته تمام توان خود را بکار گرفت تا امنیت استان کردستان را به هم بزند که از قبل آن کل کشور را به آشوب بکشد اما آگاهی و هوشیاری مردم و تلاش ها و ایثارگری نیروهای امنیتی اجازه دستیابی دشمن به این هدف شومشان را نداد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان عنوان کرد: هر قدم و قلم و نیت خالص ما می‌تواند اثر گذار در عدم موفقیت جبهه استکبار باشد.

وی به برکات سفرهای اربعین هم گریزی زد و گفت: تامین و تخصیص اعتبار لازم برای تملک 25 هکتاری اراضی باشماق که مشکلی 20 ساله و برزمین مانده بود از برکات سفرهای اربعین بود.

رمضانی در پایان گفت: جلسات کارشناسی باید با دستور کار مشخص تا اربعین 1403 استمرار داشته باشد تا بتوانیم با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خدمات رسانی شایسته تری را به زائرین اربعین داشته باشیم. 

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536109

مهمترین اخبار ایران و جهان: