نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 23:53

احداث واحد اوره و آمونیاک پتروشیمی ارومیه زمینه‌ساز اشتغال خواهد بود

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: احداث واحد اوره و آمونیاک پتروشیمی ارومیه از مهمترین طرح‌های استان بوده و از خان فروشی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، نشست تامین مالی برای اجرای پروژه اوره و آمونیاک پتروشیمی ارومیه با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی، مهدی غضنفری رئیس صندوق توسعه ملی و رشید قانعی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس سهامدار عمده پتروشیمی ارومیه برگزار شد.

استاندار آذربایجان‌غربی در این نشست با اشاره به اهمیت احداث واحد اوره و آمونیاک در پتروشیمی ارومیه، گفت: این طرح، از مهم‌ترین طرح‌های آذربایجان‌غربی بوده و ضمن جلوگیری از خام فروشی، ارزش افزوده بسیار خوبی را برای استان به ارمغان خواهد آورد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی در حوزه های مختلف بخصوص پتروشیمی و ایجاد واحدهای پایین دستی، افزود: از ظرفیت‌های مرزی آذربایجان‌غربی و پتانسیل صادرات به کشورهای همجوار، می‌توان برای توسعه سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه پتروشیمی استفاده کرد.

 معتمدیان در ادامه ایجاد واحدهای فرآوری و صنایع پایین دستی در حوزه های مختلف و به ویژه در بخش پتروشیمی استان را ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: ایجاد صنایع پایین دستی می تواند ضمن ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال، ارزش افزوده تولیدات پتروشیمی را نیز افزایش دهد. 

وی همچنین با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار در استان و به ویژه حضور هلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف، افزود: زمینه حضور هلدینگ بزرگ خلیج فارس برای سرمایه گذاری در پتروشیمی آذربایجان‌غربی فراهم شده است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565097

مهمترین اخبار ایران و جهان: