نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 19:37

ادعای مقام اوکراینی: موج سوم حمله روسیه به شهر «آودیوکا» آغاز خواهد شد

مقام نظامی اوکراین روز سه شنبه مدعی شد که به محض بهبود شرایط جوی، موج سوم حمله ارتش روسیه به شهر «آودیوکا» در استان «دونتسک» آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام نظامی اوکراین روز سه شنبه مدعی شد که ارتش روسیه به محض بهبود شرایط جوی، موج سوم حمله به شهر «آودیوکا» در استان «دونتسک» را آغاز خواهند کرد.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین»، «ویتالی باراباش» از مقام‌های نظامی اوکراین اظهار داشت که وضعیت در نزدیکی مراکز صنعتی  شهر آودیوکا ملتهب است، اما نیروهای مسلح اوکراین اوضاع را تحت کنترل خود دارند.

وی گفت:«روس‌ها به دلیل بدتر شدن شرایط جوی از تجهیزات کمتری استفاده می‌کنند، اما به محض بهبود اوضاع موج سوم حمله را آغاز خواهند کرد.»

وی گفـت:«اوضاع این شهر هر روز بدتر و پس از تشدید تنش هر روز چندین ساختمان تخریب می‌شود.»

یک اندیشکده معتبر آمریکایی در تازه‌ترین گزارش خود از جنگ روسیه و اوکراین نوشت، حمله بزرگ روسیه قریب الوقوع است. اندیشکده آمریکایی «مطالعات جنگ» نوشت، بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، نیروهای روس با وجود ضدحمله‌های اوکراینی در شمال شهر مورد مناقشه «آودیوکا» با استحکام مواضع خود در صدد یک حمله بزرگ هستند.

بر اساس این گزارش، نیروهای روس در شمال شهر آودیوکا در شرق اوکراین پیشروی کرده‌اند. فیلم‌های دریافتی نشان می‌دهند که نیروهای روس در جنوب غربی «کراسنوهورویکا» به سمت راه‌آهن شمال آودیوکا پیشروی کرده‌اند. مقامات اوکراینی نیز تایید کرده‌اند که در روزهای اخیر بیش از ۱۷ حمله روسیه نزدیک آودیوکا رخ داده و گلوله باران شدید  این شهر ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه  اطلاع‌رسانی جدیدی از تحولات میدانی ارائه داد.وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که هفت حمله ارتش اوکراین در منطقه «دونتسک» خنثی شد.

بنابر بیانیه روز سه شنبه (امروز) این وزارتخانه، طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۵۴ نظامی ارتش اوکراین در جریان درگیری‌ها کشته یا زخمی شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564909

مهمترین اخبار ایران و جهان: