نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 19:43

حمایت بیش از 40 درصدی اوکراینی‌ها از مذاکره با روسیه

در یک نظرسنجی جدید، چهل و چهار درصد اوکراینی‌ها گفتند دولتشان باید به دنبال راه‌حل جنگ بر سر میز مذاکره باشد؛ در حالی که 48 درصد گفتند جنگ باید ادامه یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چهل و چهار درصد اوکراینی‌ها معتقدند دولتشان باید به دنبال راه‌حل سازش در درگیری با روسیه بر سر میز مذاکره باشد؛ در طرف دیگر، حدود نیمی از اوکراینی‌ها معتقدند کی یف باید باید مذاکره را رد کند و به جنگ ادامه دهد.

در نظرسنجی جدید Rating که سایت خبری اوکراینی Strana.ua گزارش کرد ۴۴ درصد اوکراینی‌ها از راه‌حل مذاکره شده با مشارکت کشورهای دیگر حمایت کردند در حالی که ۴۸ درصد گفتند جنگ باید تا آزادسازی اراضی ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اغلب کسانی که مذاکره را رد کردند بین ۳۶ تا ۵۰ سال دارند و ۵۰ درصد آن‌ها در غرب اوکرین ساکن هستند. برعکس، ۴۵ درصد کسانی که از مذاکره برای رسیدن به راه‌حل حمایت کردند در سنین ۱۸ تا ۳۵ سال هستند و ۵۱ درصد آن‌ها در شرق اوکراین (در همسایگی روسیه) زندگی می‌کنند. 

کمترین میزان حمایت از مذاکره در همین نظرسنجی در فوریه و ژانویه با ۳۵ درصد ثبت شد. در حالی که بیشترین میزان حمایت در ماه مارس ۲۰۲۲ با ۶۹ درصد درست بعد از آغاز درگیری‌ها بود. بیشترین میزان رد مذاکرات با ۶۰ درصد در ژوئن ۲۰۲۲ و همچنین در فوریه و ژوئن ۲۰۲۳ بود. 

روسیه عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین را ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز کرد. دو طرف در مراحل آغازین جنگ چند دور گفت‌وگو داشته‌اند اما مذاکرات در نهایت به بن‌بست خورد. 

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593953

مهمترین اخبار ایران و جهان: