نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 07:10

برف و باران اردبیل را در بر می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از بارش باران و برف در پی ورود سامانه بارشی به استان طی روز سه‌شنبه تا پنجشنبه خبر داد.

مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، آسمان استان نیمه ابری تا ابری بوده و در برخی مناطق وزش باد جنوبی انتظار می‌رود. این روند تا اواخر وقت امروز ادامه خواهد یافت و بارش باران در نوار شرقی استان به ویژه مناطق منتهی به استان گیلان دور از انتظار نیست.

وی افزود: از روز سه‌شنبه (۲۱ آذر) با نفوذ زبانه‌های پرفشار سطح زمین و به تدریج فعالیت سامانه ناپایدار شاهد افزایش ابر، بارش باران و در برخی مناطق برف خواهیم بودیم؛ در ضمن دمای هوا نیز کاهش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: اوج بارش‌ها در روز چهارشنبه (۲۲ آذر) رخ خواهد داد. لذا توجه به هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی استان اردبیل توصیه می‌شود.

وی گفت: از بعدازظهر پنجشنبه (۲۳ آذر) این سامانه از استان خارج شده و جو استان نسبتاً پایدار خواهد شد.

کاهش ۳۶ درصدی بارش‌ها در اردبیل

به گفته مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از ابتدای فصل پاییز تا ۱۰ آذر، متوسط بارش استان برابر با ۴۴ میلی‌متر بوده که نسبت به شرایط عادی یا نرمال مورد انتظار که ۶۹ میلی‌متر است، حدود ۲۵ میلی متر یا ۳۶ درصد کاهش بارش رخ داده، با این توضیح که بیشترین کاهش در مناطق مرکزی استان بوده و به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

کوهی ابراز امیدواری کرد با فعالیت سامانه بارشی مذکور بخشی از کم بارشی‌ها در سطح استان جبران شود.

وی گفت: در حال حاضر نقشه‌های پیش بینی فصلی حاکی از بارش نرمال و یا نزدیک به نرمال برای فصل زمستان است. با این توضیح که الگوهای جوی مدام در حال تغییر و تحول هستند، لذا صحت پیش بینی‌های فصلی در حدود ۵۵ الی ۶۰ درصد است.

پایان‌پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600697

مهمترین اخبار ایران و جهان: