نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 21:57

جریمه 700 میلیون دلاری گوگل در آمریکا

گوگل بر اساس شرایط توافق ضد انحصار موظف شد تا 700 میلیون دلار به کاربران آمریکایی و ایالت‌ها پرداخت ‌کند.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، گوگل بر اساس شرایط توافق ضد انحصار با ایالت های آمریکا و کاربران، در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو موظف به پرداخت 700 میلیون دلار و دادن اجازه رقابت بیشتر در گوگل پلی شد.

گوگل متهم شده بود که از طریق محدودیت‌های غیرقانونی در توزیع برنامه‌های دستگاه‌های اندرویدی و هزینه‌های غیرضروری برای تراکنش‌های درون‌برنامه، از کاربران بیش از حد هزینه می‌گیرد.

بر اساس این توافق که همچنان نیازمند تایید نهایی قاضی است، گوگل 630 میلیون دلار به صندوق کاربران و 70 میلیون دلار به صندوقی که توسط ایالت ها استفاده خواهد شد، پرداخت می کند.

کاربران واجد شرایط حداقل ۲ دلار دریافت خواهند کرد و ممکن است براساس هزینه‌هایشان در گوگل پلی بین 16 آگوست2016و 30 سپتامبر 2023، پرداخت‌های اضافی نیز دریافت کنند.

ویلسون وایت، معاون گوگل در امور دولتی و سیاست عمومی، در بیانیه‌ای گفت: این توافقنامه مبتنی بر انتخاب و انعطاف‌پذیری اندروید است که حفاظت‌های امنیتی قوی و توانایی گوگل برای رقابت با دیگر سازندگان و سرمایه‌گذاری در اکوسیستم اندروید برای کاربران و توسعه دهندگان را حفظ می‌کند.»

گوگل به عنوان بخشی از این توافق، گفت که توانایی کاربران برای دانلود مستقیم برنامه ها از توسعه دهندگان را ساده می کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609909

مهمترین اخبار ایران و جهان: