نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 21:02

طرح فول‌بانک آذرماه در استان‌های همجوار مرز با عراق اجرا می‌شود

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان گفت: اجرای همزمان طرح فول‌بانک در همه استان‌ها خواسته استان کردستان بود که آذرماه به صورت همزمان در استان‌های هم‌مرز با عراق آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی خداویسی شامگاه امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان اظهار کرد: دستگاه‌های عضو تعامل بسیار خوبی با دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارند.

وی اجرای طرح فول‌باک در مرز باشماق را از محورهای این جلسه عنوان کرد و گفت: طرح فول‌باک چندین ماه به صورت ویژه در حال بررسی است و برای ملاحظاتی که وجود داشت جلسات تخصصی برگزار شد و مسائل به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: موضوع فول‌باک باید به صورت همزمان در استان‌های هم‌مرز با عراق اجرا شود که بارها به سمت استان‌های دیگر شیب پیدا نکنند.

خداویسی با بیان اینکه اجرای همزمان این طرح در تمام استان‌های مرزی مانع از فرار بارها به سایر مرزها خواهد شد، گفت: اجرای همزمان و به صورت یک دست همه استان‌ها خواسته استان کردستان بود که آذرماه به صورت همزمان در استان‌های هم‌مرز با عراق آغاز می‌شود.

وی به ایجاد سامانه‌ها برای علمی‌تر کردن طرح مبارزه با قاچاق کالا گریزی زد و گفت: طرح سامانه انبارها از طرح‌های خوبی است که در سطح کشور و استان اجرا شده و تاثیرات مهمی در دستیابی به اهداف و چشم‌اندازهای تعریف شده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با بیان اینکه دستگاه‌های کاشف در مرز باشماق فاقد امکانات اولیه و مقابله هستند، عنوان کرد: با وجود ‌کمبود نیرو به صورت شبانه‌روزی در مرز باشماق تلاش می‌شود و آمار پرونده‌های قاچاق در استان کردستان در عرضه بیشتر از کالا است و در این راستا مقابله با دانه‌درشت‌ها در اولویت قرار دارد.

وی نبود مدیریت واحد را از مشکلات و چالش‌های جدی مرز باشماق عنوان کرد و افزود: نبود مدیریت واحد در مرز باشماق موجب شده که هر دستگاه تنها به ملاحظات سازمانی خود توجه کند.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576909

مهمترین اخبار ایران و جهان: