نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 20:48

پرداخت۴۸۸ میلیارد ریال از مطالبات سویاکاران مازندران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران، از پرداخت بخشی از بهای سویای خریداری شده از کشاورزان مازندرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عباسعلی وفائی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: سیاست‌های حمایتی دولت از کشت دانه‌های روغنی به‌منظور تامین نیاز داخلی، مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته و پس از اجرای طرح خرید تضمینی کلزا در سال زراعی جاری ، این بار ۲هزار و ۸۸تن سویا به ارزش ۶۴۱میلیارد ریال تا امروز از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اعلام اینکه ۹مرکز خرید تضمینی سویا در استان راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان و برنامه‌های ابلاغی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران هم اکنون با فعالیت ۹ مرکز در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری و جویبار در حال اجرای عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا است.

وفایی‌نژاد یادآور شد: عوامل تشخیص و ذیحساب اداره‌کل غله ، نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در این مراکز حضور دارند.

وی با اشاره به گذشت یک ماه از تحویل اولین محموله سویا به مراکز خرید استان مازندران اعلام کرد: تاکنون مبلغ ۴۸۸ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان سویا کار مازندرانی به حساب آنها واریز شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: در سال زراعی جاری قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا، با ۲درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۳۳هزار تومان است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576897

مهمترین اخبار ایران و جهان: