نیوز سیتی!
30 آذر 1402 - 18:07

استفاده ۲۰ میلیون خانوار از فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان دولت سیزدهم باید ۲۰ میلیون خانوار در کشور از مزایای فیبر نوری بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر انصاری صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان دولت سیزدهم باید ۲۰ میلیون خانوار در کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تا کنون ۵ میلیون خانوار در کشور از مزایای فیبر نوری بهره‌مند شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا فصل بهار سال این میزان به ۸ میلیون خانوار برسد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری از استان‌های پیش‌رو در زمینه توسعه فیبر نوری بوده که تجهیز منازل و کسب و کارها در دستور کار قرار دارد.

انصاری اضافه کرد: اتفاق مهم دیگری که باید انجام شود، اتصال مدارس است که در دستور کار قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه باید زمینه‌سازی تجهیز همه مشاغل به فیبرنوری انجام شود که این موضوع موجبات اشتغال و اقتصاد دیجیتال را فراهم می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: یکی از پروژه‌هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولویت قرار داده است اتصال روستاها به خصوص روستاهای بالای ۲۰ خانوار به فیبر نوری است.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611909

مهمترین اخبار ایران و جهان: