نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 15:29

مظفری: داورزنی رئیس هم نباشد، فعلا باید در والیبال بماند

پیشکسوت والیبال ایران گفت: داورزنی حتی اگر رئیس فدراسیون والیبال هم نباشد، بازهم باید بماند.

ایرج مظفری در گفت‌‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد شرایط این روزهای والیبال از انتخابات فدراسیون گرفته تا انتخاب سرمربی تیم ملی اظهار داشت: من این روزها مدام نگران حال والیبال هستم و نباید کاری کنیم که از چاله به چاه بیفتیم. من در کانادا زندگی می‌کنم و تیم ملی این کشور توانست به راحتی به المپیک برود، اما تیم ملی کشورم شاید حدود 10درصد برای رسیدن به المپیک شانس داشته باشد که این موضوع برای من دردناک است.

* دلم سوخت که همه تقصیرها را به گردن عطایی انداختند

وی ادامه داد: برای بهروز عطایی خیلی ناراحت شدم؛ البته این را هم باید بگویم که من حتی یک چای هم با عطایی نخورده‌ام و فقط زمانی در رده جوانان کاپیتان تیم ملی بودم و او هم در تیم حضور داشت. به نظر من انتخاب وی می‌توانست بهتر و درست‌تر انجام شود تا این اتفاقات رخ ندهد. به هر حال باید بپذیریم که مربیگری در رده ملی و با باشگاهی تفاوت دارد؛ در رده باشگاهی اگر ضعفی وجود داشته باشد می‌توانید بازیکن جدید جذب کنید، اما در رده ملی باید بازیکن ساخته، حفظ کرده و بین آنها رقابت ایجاد کنید تا تیم پیشرفت کند. دلم سوخت که همه تقصیرها را به گردن عطایی انداختند.

* طرح برخی صحبت‌ها اوج بی‌معرفتی است

پیشکسوت والیبال ایران خاطرنشان کرد: به نظرم همانطور که در حق عطایی ظلم شد، آقایان دارند در حق داورزنی هم ظلم می‌کنند. نباید فراموش کنیم که والیبال بانوان ایران مدیون مدیریت داورزنی است. به خوبی یادم هست که داورزنی از ابتدا به فکر حضور در المپیک و رسیدن به سکوی المپیک بود و بازهم دقیقاً یادم هست که هر زمانی که او از این آرمان‌ها صحبت می‌کرد برخی دوستان من و پیشکسوتان والیبال او را مسخره می‌کردند، اما حالا همان نفرات از اینکه تیم ملی در لیگ ملت‌ها عملکرد موفقی نداشته انتقاد می‌کنند. خدا شاهد است که طرح برخی صحبت‌ها اوج بی‌معرفتی است.

* منتقدی که راهکار نداشته باشد، با مردم کوچه و بازار فرقی نمی‌کند

مظفری با بیان اینکه داورزنی اگر بخواهد رئیس بماند باید تفکراتش را تغییر دهد، گفت: همه می‌دانند که حال والیبال خوب نیست، اما باید راهکار پیدا کرد نه اینکه فقط بگوییم داورزنی باید برود. به نظر من اگر منتقدی، راهکار نداشته باشد فرقی با مردم عادی در کوچه و خیابان نمی‌کند. همه می‌توانند ایراد بگیرند؛ مثل اینکه حالا همه می‌دانند و باور دارند که اگر سعید معروف مربی تیم ملی شود و نتواند موفق باشد تبدیل به یک مهره سوخته می‌‌شود، اما راهکاری برای آن ارائه نمی‌دهند. حالا من یک سوال دارم؛ اگر داورزنی برود چه می‌شود؟ آیا والیبال یک مهره قدرتمند خود را از دست نمی‌دهد؟ آیا واقعاً فردی با تخصص و تجربه داورزنی باید برود و خانه‌نشین شود؟

* برخی‌ها منافعشان به خطر افتاده و در حال دست و پا زدن هستند

وی افزود: آقایان صحبت از شایسته‌سالاری می‌کنند. من خودم برای برون رفت از این شرایط راهکارهایی دارم. از جمله برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رده بزرگسالان، توجه خاص و ویژه به مسابقات دانش‌آموزی، نظارت دقیق بر تیم‌های دانشجویان و نظامیان و...، اما متاسفانه آقایان برای تخریب یک چهره موفق دست به هر کاری می‌‌زنند. نباید تمام روزنه‌ها را ببندیم و از مدیریت داورزنی ایراد بگیریم. حرف زدن راحت است. من مخالف این موضوع نیستم که داورزنی گاهی اشتباهاتی هم داشته است، اما مخالف منتقدانی هستم که حس می‌کنند منافعشان به خطر افتاده و در حال دست و پا زدن هستند.

* پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد فدراسیون والیبال؟

پیشکسوت والیبال ایران اظهار داشت: داشتن کمیته مربیان قدرتمند در ایران یکی دیگر از اقداماتی است که باید انجام شود. همچنین پیشنهاد می‌کنم که فدراسیون والیبال فهرستی از پیشکسوتان تهیه کند و اسامی آنها را در اختیار باشگاه‌ها قرار دهد تا هر باشگاه با چند نفر از آنها قرارداد امضا کند تا از تجربه آنها به درستی استفاده شود. واقعیت این است که پیشکسوتان والیبال نیاز به وام ندارند، بلکه باشگاه‌ها هستند که به تخصص و نگاه آنها نیاز دارند. تصور کنید که یک نماینده از فدراسیون در باشگاه‌ها حضور داشته باشد تا بتواند به مدیرعامل مشاوره بدهد.

* بعد از داورزنی، بهترین گزینه افشاردوست است

مظفری عنوان کرد: متاسفانه این روزها به گونه‌ای از داورزنی بد می‌گویند که من واقعاً دلم برایش سوخت. همه می‌دانند که والیبال در کنار زندگی من نیست و این زندگی من است که در کنار والیبال است. با این شرایط از وزارت ورزش می‌خواهم که اگر در کار والیبال دخالت می‌کند در راستای کمک باشد. اعتقاد دارم که اگر داورزنی رئیس هم نباشد باید به عنوان نایب رئیس در فدراسیون بماند و به والیبال کمک کند. ضمن اینکه با احترام به تمام کاندیدای انتخابات باید بگویم که اگر داورزنی رئیس فدراسیون نشود، بهترین گزینه پس از وی محمود افشاردوست است و برای این پیشنهادم دلایل زیادی دارم.

* محمودی مدیرفنی تیم‌های ملی شود

وی ادامه داد: بهنام محمودی از دوستان خوب من است، اما باید قبول کند که در بخش مدیریت فاصله زیادی با افشاردوست دارد. به هرحال افشاردوست سال‌ها دبیر فدراسیون بود، مدتی رئیس سازمان ورزش جزیره کیش بود، استاد دانشگاه است، مدرس فدراسیون جهانی والیبال است و سابقه ملی‌اش هم مشخص است. به بهنام محمودی هم پیشنهاد می‌کنم اگر می‌خواهد به والیبال کمک کند، سمت مدیر فنی تیم‌های ملی را برعهده بگیرد. 

* آقای خیابانی! به فوتبال بچسبید

پیشکسوت والیبال عنوان کرد: در پایان باید به یک نکته هم اشاره کنم که بهتر است هرکسی درمورد رشته تخصصی خودش صحبت کند. خطابم به جواد خیابانی است که دیدم چندی پیش اظهارات تند و تیزی درمورد والیبال انجام داد. آقای خیابانی! بهتر است شما به فوتبال بچسبید و حواشی‌اش را بررسی کنید. مگر ما اینقدر درمورد فوتبال صحبت می‌کنیم که هر کسی به خودش اجازه می‌دهد درمورد والیبال اظهارنظر کند؟ 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580097

مهمترین اخبار ایران و جهان: