نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 21:41

امیرعبداللهیان: امیدواریم خبرهایی امیدبخش‌تر و خوش‌تر از فلسطین دریافت کنیم

وزیر امور خارجه ضمن تبریک پیروزی‌های مقاومت گفت: امیدواریم در ساعات و روزهای آینده خبرهایی خوش‌تر و امیدبخش‌تر از فلسطین و مقاومت مردم مظلوم اما مقاوم فلسطین دریافت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) ۱۸ مهر ماه در جمع مدیران ارشد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه طی سخنانی پیروزی‌های مقاومت را در فلسطین تبریک گفت و افزود: امیدواریم در ساعات و روزهای آینده خبرهایی خوش‌تر و امیدبخش‌تر از فلسطین و مقاومت مردم مظلوم اما مقاوم فلسطین دریافت کنیم.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه قدرت در جهان شناخته شده است اما قدرت علم یکی از شاخصه‌های بازر آن است. امروز در دیدار سطح بالای مقامات ایران با سران کشورها همه از قدرت علم در ایران صحبت می‌کنند. دو قدرت فناوری، های‌تک و تکنولوژی‌های برتر در ایران که به همت دانشمندان و جوانان عزیز ما به عنوان یکی از دستاوردهای مهم در اختیار کشور عزیزمان قرار دارد. وقتی می‌گوییم قدرت فناوری، قدرت دفاعی، قدرت سخت و نرم همه در ذیل این قابل بیان است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی به قدرت گفتمانی شهرت دارد. در حوزه قدرت گفتمانی ضمن اینکه وظیفه ما در دیپلماسی سیاسی است طبعا کارویژه شما در دیپلماسی فرهنگی است و این از نقاط مشترک و مهم کار ماست.

وزیر خارجه بیان کرد: در دیدارهای اخیر با سران کشورهای چین و روسیه وقتی مقامات ما صحبت می‌کنند علاوه بر اینکه مقامات ایران به مسأله فرهنگ به عنوان زیر بنای اصلی در جهان امروز تأکید دارند طرف‌های مقابل هم این فهم را دارند که توجه به موضوعات فرهنگی باید یکی از شاخص‌های همکاری‌های ما باشد. 

این خبر در حال تکمیل

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534397

مهمترین اخبار ایران و جهان: