نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 12:26

اجرای ۳ طرح آبرسانی روستایی در استان زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: ۳ طرح آبرسانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در استان زنجان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا جزء‌قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای ۳ طرح آبرسانی روستایی در این استان اظهار داشت: با اجرای این طرح ها ۹ روستا با جمعیتی افزون بر ۲۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: آبرسانی به روستای«یساول» به عنوان فاز نخست مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی با ۶ روستا و جمعیت ۸ هزار نفر از جمله این طرح‌هاست.

وی بیان کرد: این طرح با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال شامل احداث ۱۲ کیلومتر خط انتقال، ۱۵ باب حوضچه، یک رشته قنات، یک باب مخزن ذخیره آب ۳۰۰ متر مکعبی و یک دستگاه ایستگاه پمپاژ است.

جزء‌قاسمی گفت: در فاز دوم این طرح نیز ۱۲ روستای دیگر به همراه شهر گرماب با جمعیتی معادل ۱۸ هزار نفر در شهرستان خدابنده آبرسانی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: آبرسانی به روستای «دستجرده» در شهرستان طارم نیز با احداث یک رشته قنات به طول ۱۰۰ متر و حفر و تجهیز یک حلقه چاه، با مشارکت خیّرین آبرسان انجام شد.

وی افزود: آبرسانی به روستای «مورستانه» در شهرستان طارم نیز دیگر طرحی است که با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال شامل احداث یک رشته قنات به طول ۱۲ متر و حفر و تجهیز یک حلقه چاه انجام شد.

جزء‌قاسمی خاطرنشان کرد: طرح‌های آبرسانی روستایی استان زنجان با تامین اعتبار و سخت افزارهای لازم با اولویت در دست اجرا بوده و به مرور چهره محرومیت را از این مناطق خواهد زدود.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534897

مهمترین اخبار ایران و جهان: