نیوز سیتی!
19 آبان 1402 - 10:04

مطالبه مردمی پروژه تصفیه‌خانه سربیشه روی مدار تحقق

مطالبه مردمی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب سربیشه که 12 سال راکدو بلاتکلیف مانده بود در دولت سیزدهم وارد مدار اجرا شد و در 6 ماه نخست سال آینده نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ یکی از مهم ترین مطالبات مردم شهر سربیشه اتمام عملیات احداث تصفیه خانه فاضلاب این شهر بود که حدود ۱۲ سال راکد و بلاتکلیف مانده بود. این مطالبه مردمی با پیگیری ها نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، اهتمام دولت سیزدهم و اختصاص اعتبار در سفر اول رئیس جمهوری به آن اکنون شاهد پیشرفت ۵۵ درصد این پروژه ناتمام سربیشه هستیم.

آن طور که مسوولان می گویند: در نیمه نخست سال آینده این پروژه تکمیل و افتتاح می‌شود.

بنا به گفته مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اتفاق مثبتی که بعد از ورود پروژه تصفیه خانه فاضلاب سربیشه خواهد افتاد پساب خروجی این پروژه است که خودش یک مولفه اقتصادی بسیاری مهمی خواهد بود.

وی ادامه داد: پساب این تصفیه خانه در بخش های کشاورزی، معدنی و صنعتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که یکی از مولفه های اقتصادی این پروژه است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با همت مسوولان در حال پیگیری ایده هایی برای استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب سربیشه هستیم تا به نفع مردم و جوانان این شهرستان از این پساب استفاده کنیم.

مهدی دوستی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی هم گفت: تجهیزات و امکانات مورد نیاز تصفیه خانه فاضلاب سربیشه در حال خریداری ست و در ۶ ماه ابتدای سال آینده این پروژه وارد مدار بهره برداری می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566897

مهمترین اخبار ایران و جهان: