نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 21:53

دستور پنتاگون برای تمدید استقرار ناو هواپیمابر «جرالد فورد» در دریای مدیترانه

رئیس پنتاگون در تصمیمی برای حمایت از اسرائیل در جنگ با حماس، استقرار ناو هواپیمابر«یو‌اس‌اس جرالد آر فورد» و یک ناو دیگر را در دریای مدیترانه تمدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های آمریکایی گفتند که حضور ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس جرالد آر فورد» و یک ناو جنگی دیگر در دریای مدیترانه نزدیک فلسطین اشغالی تمدید شده است.  

به نوشته روزنامه «واشنگتن تایمز» مقام‌های آمریکایی غروب شنبه به وقت تهران گفتند که «لوید آستین» وزیر دفاع  آمریکا به ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس جرالد آر فورد» و یک ناو جنگی دیگر دستور داده است تا چند هفته دیگر در دریای مدیترانه باقی بمانند.

ناو هواپیمابر «یو اس اس آیزنهاور» همراه با کشتی‌های جنگی دیگر در ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی با حماس وارد دریای مدیترانه شد.

۱۵ اکتبر جاری (۲۳ مهر) در ادامه کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی برای حمله به نوار غزه و جنگ با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس»، دومین ناو هواپیمابر این کشور راهی منطقه غرب آسیا شد و « وزیر دفاع آمریکا درخصوص آن گفت:«دستور حرکت ناو هواپیمابر آیزنهاور به شرق مدیترانه را صادر کردم. این اقدام بخشی از تلاش‌های ما برای جلوگیری از خصومت‌ها علیه اسرائیل یا گسترش دامنه جنگ است.

وی ادامه داد: «افزایش استقرار نیروهای ما نشان دهنده تعهد قاطع ما به امنیت اسرائیل و عزم ما برای جلوگیری از هر کشور یا نهادی است که به دنبال تشدید جنگ است.»

دلیل این تصمیم گیری ادامه جنگ اسرائیل با حماس اعلام شده است. این سومین بار است که استقرار ناو هواپیمابر جرالد فورد تمدید می‌شود. ایالات متحده اینک 2 ناو هواپیمابر در منطقه دارد که در سال‌های اخیر کم سابقه بود است.

دیگر کشتی‌های ناو گروه جرالد فورد قبلا استقرار خود را تمدید کرده بودند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606897

مهمترین اخبار ایران و جهان: