نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 08:49

رسیدگی به ۴۳۳ پرونده تخلف حوزه حمل و نقل در کردستان

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای کردستان از رسیدگی به ۴۳۳ پرونده تخلفاتی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل در بخش بار و مسافر استان خبر داد.

عبدالرحمن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در راستای اجرای ماده ۱۱ مبنی بر رسیدگی تخلفات رانندگان حمل و نقل، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۵ پرونده در بخش بار و مسافر رسیدگی شده که از این تعداد برای ۱۷۳ راننده این پرونده‌ها تذکر کتبی، ۶۱ پرونده برائت و برای ۱۶ مورد نیز کارت هوشمند غیرفعال‌سازی شد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای کردستان خاطرنشان کرد: در کمیسیون ماده ۱۲ به ۵۲ پرونده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل در هر دو بخش بار و مسافر رسیدگی شد.

وی از ثبت ۳۱ جریمه نقدی برای شرکت‌های حمل و نقل خبر داد و گفت: دیگر رسیدگی‌ها در این بخش شامل ۲ مورد پلمب، ۲ مورد تذکر کتبی و ۱۷ مورد برائت بود.

حسینی کمیسیون ماده ۱۴ را نیز برای رسیدگی به تخلفات مالکین ناوگان حمل و نقل عمومی خواند و گفت: با تشکیل ۱۳۱ پرونده تخلفاتی در بخش‌های بار و مسافر، برای ۷۵ پرونده حکم تذکر کتبی، ۳۵ پرونده برائت و ۲۱ مورد نیز غیر فعال‌سازی کار هوشمند صادر و ثبت شد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای کردستان ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز در مجموع به ۴۰۹ پرونده تخلفاتی رسیدگی شد.

وی یادآوری کرد: در استان کردستان ۱۷ هزار و ۵۰۰ راننده در ۷۲ شرکت حمل و نقل بخش بار و مسافر فعالیت دارند.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1607753

مهمترین اخبار ایران و جهان: