نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 20:07

بلینکن: از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کنیم

پس از گذشت 29 روز از تجاوز همه جانبه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه که طی آن تا کنون 9 هزار و پانصد فلسطینی به خاک و خون کشیده شده‌اند، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با همتایان اردنی و مصری خود گفت از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شامگاه شنبه گفت که اسرائیل باید اقداماتی را اتخاذ کند تا تلفات در میان غیرنظامیان به حداقل خود برسد.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با وزرای خارجه اردن و مصر صحبت می‌کرد، افزود: «از حق اسرائیل در دفاع از خودش حمایت می‌کنیم».

جنایات رژیم صهیونیستی امروز برای بیست و نهمین روز متوالی از حملات تجاوزکارانه به نوار غزه، با حملاتی علیه بیمارستان‌ها، مساجد و منازل مسکونی ادامه یافت؛ اشغالگران مخازن آب، ژنراتورهای برق، ایستگاه‌های انرژی خورشیدی و حتی کشتی ماهیگیران را هم هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت غزه با اعلام اینکه جنایات امروز رژیم اشغالگر منجر به شهادت ۲۳۱ فلسطینی دیگر شده، گزارش داد: شمار شهدا در غزه به ۹۴۸۸ نفر رسیده است؛ ۷۰ درصد قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

 

وی در ادامه سخنانش گفت: «تلاش‌ها باید در راستای حمایت از غیرنظامیان در غزه و خارجه کردن خارجی‌ها از این باریکه متمرکز شود».

بلینکن اضافه کرد: «متجاوزان باید پاسخگو بوده و می‌بایست برای ایجاد صلحی پایدار تلاش کنیم».

وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر بدون اشاره به کارشکنی‌های صهیونیست‌ها گفت: «راه حل دو دولت تنها راه حل به شمار می‌آید».

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561209

مهمترین اخبار ایران و جهان: