نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 22:50

انگلیس مکالمات حماس را از قبرس شنود می‌کند

یک دیپلمات سابق انگلیس شنبه شب مدعی شد که یگان‌های شنود این کشور در یکی از پایگاه‌های هوایی قبرس مکالمات حماس را شنود کرده و اطلاعات کسب شده را در اختیار تل آویو قرار می‌دهند.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از دیپلمات‌های سابق انگلیس مدعی شد که یگان‌های شنود این کشور از قبرس  مکالمات نیروهای حماس را شنود کرده و آن‌ها را در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌دهند. 

به گزارش منابع خبری، «کرگ موری»  دیپلمات‌ سابق انگلیس در ازبکستان و مورخ و فعال حقوق بشر شنبه شب به وقت تهران در شبکه اجتماعی «اکس» مدعی شد: «انگلیس از پایگاه شنود خود در "ترودوس" در قبرس به شنود نیروهای حماس مبادرت می‌کند و اطلاعات کسب شده را در اختیار (رژیم) اسرائیل قرار می‌دهد.»

چندی قبل نیز منابع خبری از آماده باش نیروهای ویژه آلمان در قبرس برای استقرار در غرب آسیا به بهانه تخلیه شهروندان این کشور از منطقه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ویژه نیروی دریایی آلمان در حال حاضر در قبرس در حالت آماده باش بوده و آماده استقرار در خاورمیانه هستند

این در حالی است که رسانه‌ها  گزارش کردند که نیروی هوایی ایالات متحده در راستای کمک به ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد هواپیماهای خود را در پایگاه نظامی نزدیک «آتن» پایتخت یونان مستقر کند.  پایگاه شهر «الفسینا» قرار است به مرکز حمل و نقل برای هواپیماهای نظامی آمریکا برای کمک به رژیم اسرائیل تبدیل شود. قرار است بین ۵ تا ۸ هواپیمای «سی-۱۳۰هرکولس» در این پایگاه هوایی مستقر شوند.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شامگاه شنبه گفت که اسرائیل باید اقداماتی را اتخاذ کند تا تلفات در میان غیرنظامیان به حداقل خود برسد.

وی که در نشست خبری مشترک با وزرای خارجه اردن و مصر صحبت می‌کرد، افزود: «از حق اسرائیل در دفاع از خودش حمایت می‌کنیم.»

جنایات رژیم صهیونیستی امروز برای بیست و نهمین روز متوالی از حملات تجاوزکارانه به نوار غزه، با حملاتی علیه بیمارستان‌ها، مساجد و منازل مسکونی ادامه یافت؛ اشغالگران مخازن آب، ژنراتورهای برق، ایستگاه‌های انرژی خورشیدی و حتی کشتی ماهیگیران را هم هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت غزه با اعلام اینکه جنایات امروز رژیم اشغالگر منجر به شهادت ۲۳۱ فلسطینی دیگر شده، گزارش داد: شمار شهدا در غزه به ۹۴۸۸ نفر رسیده است؛ ۷۰ درصد قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561309

مهمترین اخبار ایران و جهان: