نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 15:38

تشکر آمریکا از «میقاتی» برای ممانعت از ورود لبنان به جنگ غزه

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار روز شنبه با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در اردن، از او برای تلاش به منظور ممانعت از ورود لبنان به جنگ غزه تشکر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه سفر به اردن، با نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان دیدار و درباره درگیری‌های مرزی لبنان با رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

«مت میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه (امروز) با انتشار یک بیانیه، روایتی از دیدار وزیر خارجه این کشور با نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان منتشر کرد.

به گفته او، آنتونی بلینکن در دیدار با نجیب میقاتی درباره درگیری‌های مرزی و تبادل آتش بین لبنان و فلسطین اشغالی، «به شدت ابراز نگرانی» کرد.

این مقام آمریکایی خبر داد که وزیر خارجه دولت جو بایدن از نجیب میقانی بابت تلاش برای ممانعت از ورود لبنان به جنگ غزه قدردانی کرد.

میلر در بیانیه خود اعلام کرد: «وزیر خارجه بلینکن از نخست‌وزیر (لبنان) و رهبری او برای ممانعت از کشیده شدن لبنان به یک جنگ که مردم لبنان خواهانش نیستند و همچنین تلاش‌هایش با شرکای منطقه‌ای برای دنبال کردن صلح پایدار و با دوام در منطقه، تشکر کرد».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «وزیر خارجه همچنین درباره تلاش‌های ایالات متحده برای تضمین کمک انسان دوستانه به غیرنظامیان در غزه صحبت کرد و همچنین در این باره حرف زد که لبنان باید رئیس‌جمهور انتخاب کند تا کشور را در بحران‌های منطقه‌ای و داخلی رهبری کند».

ابراز نگرانی وزیر خارجه دولت جو بایدن درباره درگیری‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در شرایطی مطرح شده که یک روز بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، تنش‌های مرزی بین لبنان و فلسطین اشغالی ادامه داشته است.

روایت واشنگتن درباره دیدار بلینکن با میقاتی در شرایطی منتشر شد که رسانه‌ها با انتشار تصاویری از حمله شدید حزب الله لبنان به پایگاه «جل العلام» در خطوط مرزی لبنان و انهدام آن خبر دادند.

منابع خبری فلسطینی می‌گویند مقاومت اسلامی لبنان برای اولین بار از موشک‌های سنگین در این حمله استفاده کرده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560953

مهمترین اخبار ایران و جهان: