نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 12:33

پرورش صحیح مکتبی راهگشای مشکلات

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پرورش صحیح مکتبی حلال مشکلات جامعه امروزی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در دیدار با معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: اگر با دید جهان شناسی و انسان شناسی بنگریم، موضوع پرورش مسئله اصلی خلقت است.

وی با بیان اینکه انواع و اقسام مادی را که محصول این منظومه شمسی است که همواره از آنها بهره مند می شویم و انواع عناصر دیگری که نیاز انسان را بر می آورد اینها همه پرورده شده اند و میلیون ها سال به طول انجامید تا پرورش یافته اند، یادآور شد: این زمین با امکاناتی که دارد انواع گونه های گیاهی را می پروارند و آن گیاه محصولات حیاتی و زندگی انسان را به وجود می آورد و در دیگر حوزه ها هم اینگونه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: موجودات دیگر غیر از انسان در این مسیر هویتشان قابل تعریف است.

عبادی با اشاره به اینکه تمام جهان پرورشگاه است و تعلیم آن مربوط به علوم گوناگون است، بیان داشت: نوبت به انسان که می رسد دو مسئله قابل توجه است، یک مسئله اینکه آموزش را اصل می گیریم و تحت عنوان معاونتی برای پرورشی می گذاریم که حقیقت عکس آن بوده و آموزش کلاً یک مقدمه بیشتر نبوده و ارزش در ذیل مقدمه یعنی پرورش است.

وی متذکر شد:  باقی موجودات نیاز به آموزش ندارند و غریزه آنها را هدایت می کند اما انسان بدون آموزش نمی تواند راه به جایی یابد چرا که هدف پرورش است اما مقدمه می‌خواهد و باید علم را فرا بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: مسئله دیگر اینکه به اینجا ختم نمی شود و تازه مسئله شروع می شود، براساس دانش فرد تخصص پیدا می کند اول باید هویتش را تعریف کند چون انسان موجودیاست که تمام نظام خلقت در وجودش قرار دارد.

عبادی گفت: انواع غرایزی که در حیوانات است در انسان هم وجود دارد و رشد رویدن هم در انسان وجود دارد ولی انسان باید پرورش یابد.

وی با بیان اینکه هویت انسان با صفاتش تعریف می شود، افزود: فلسفه بعثت پیامبران بر این است که این موجود انسان پرورش یابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که زمان ما که بدترین و بهترین زمان ها است، بیان داشت: امروز مشاهده می کنیم چه انسان هایی پرورش یافته اند که برخی خصلت فرشته گونه مانند شهید چمران دارند و برخی صفت حیوانیشان با وجود عالم بودن در آن ها خودنمایی می کند.
 
عبادی ادامه داد: زمان ما هم انفجار اطلاعات و هم به فعلیت رسیدن انواع و اقسام خصلت های انسانی و غیرانسانی است.

وی با اشاره به جنایات صهیونیست و غصب ۷۵ ساله سرزمین مسلمانان و مهرهای سکونتی که بر دهان ها زده شده است، گفت: اگر پرورش های درست بود دنیا و جهان ما مدینه فاضله می شد همچنان که پیامیران می خواستند ولی هر کس با هوای نفس با عناوین مختلف خارج شده و جامعه بشری به اینجا کشیده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: این جهان باید تغییر کند و توبه کنیم و به تعلیم انبیاء برگردیم و انسان پرورش دهیم و در نتیجه این پیچ تاریخ باید صورت بگیرد و به آن هدف بزرگ که تمدن پیامبران بوده برسیم.

عبادی با بیان اینکه بی سوادان بادیه نشین در جهانی که علم آن همراه با جهل در انسانیت بوده به دانش آموختگان که جهان را جهنم ساخته اند شرف دارند، تصریح کرد: به برکت این انقلاب و رهبری دایه گونه امام و رهبری امروز حتی مردم غرب آن را حس کرده اند در حالی که دولت هایشان اصرار بر این راه شکست خورده دارند که تا فرهنگ و پرورش غیر انسانی غرب وجود دارد وضعیت دنیا اینگونه بوده و باید دست بشر از اینها کوتاه شود تا دنیا امنیت پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه بیش از همه می تواند موثر باشد، آموزش و پرورش جمهوری اسلامی بر مبنای پرورش صحیح مکتبی است.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555209

مهمترین اخبار ایران و جهان: