نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 13:11

حفر ۱۴۰۰ چاه جذبی در شهر برای رفع آب‌گرفتگی معابر

شهردار اصفهان گفت: با اصلاح هندسی معابر و شیب‌بندی‌ها و حفر بیش از ۱۴۰۰ چاه جذبی برای رفع مشکل آب‌گرفتگی معابر این کلان‌شهر اقدام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان اظهار کرد: در ۲ سال گذشته بارش‌های غیرمنتظره‌ای در شهر رخ داده و در عین حال که موجب خوشحالی شهروندان شده، مشکلاتی را نیز برای آن‌ها ایجاد کرده است و به همین دلیل بر اساس تجربه آن اتفاقات، سعی کردیم مداخلاتی را در معابر شهر داشته باشیم و مشکل نقاطی که طبق تجربه بارش‌های قبلی دچار آب‌گرفتگی می‌شد را رفع کنیم.

وی افزود: در حال حاضر این مشکلات تا حد زیادی با انجام اقداماتی از جمله اصلاح هندسی معابر و شیب‌بندی‌ها، باز شدن مسیرها، لایروبی آبراهه‌ها و حفر بیش از ۱۴۰۰ چاه جذبی رفع شده است، اما باز هم احتمال می‌دهیم نقاطی وجود داشته باشد که در بارش‌های قبلی دچار آب‌گرفتگی شده و از دید ما پنهان مانده باشد.

قاسم‌زاده ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌کنیم اگر مکان‌ها یا معابری را می‌شناسند که در بارش‌های گذشته دچار آب‌گرفتگی‌های شدید شده است، به‌طوری که عبور و مرور را با سختی روبه‌رو می‌کند یا آب‌گرفتگی به دلیل شیب‌بندی نامناسب موجب سرازیر شدن آب به منازل یا محل کسب مردم می‌شود، از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری اطلاع دهند تا قبل از بارش‌های شدید پاییزی مشکل این معابر و محل‌ها رفع شود.

شهردار اصفهان بیان کرد: گاهی با یک شیب‌بندی یا باز شدن یک آبراهه مشکل آب‌گرفتگی معابر رفع می‌شود و اگر از وجود آن‌ها اطلاع داشته باشیم، متخصصان بررسی لازم را انجام می‌دهند و قبل از اینکه در تردد شهروندان خللی ایجاد شود، مشکل رفع خواهد شد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545097

مهمترین اخبار ایران و جهان: