نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 12:39

دانشجو مایه مباهات و عامل مهمی برای روشنگری در جامعه است

رئیس دانشگاه کردستان گفت: دانشجو در کشور مایه مباهات و عامل مهمی برای روشنگری در جامعه و مبارز با فساد است و روشنگری واقعی توسط دانشجویان همواره مورد توجه رهبری و بنیانگذار کبیر انقلاب بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حامد قادرزاده ظهر پیش از امروز در مراسم روز دانشجو که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، با تبریک روز دانشجو اظهار داشت: حرکتی که در سال۱۳۳۲ توسط دانشجویان آغاز شد تلاش و استقامتی برای حفظ تمامیت ارضی کشور و توسعه پایدار کشور بود.

وی با بیان اینکه این کشور سرمایه‌های بسیار ارزشمند و پایدار را در دامن خود پرورانده است، گفت: بعد از اتفاقات روز دانشجو در سال ۱۳۳۲ و شهید شدن سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران، بیداری، هوشیاری و تلاش در جهت تکیه بر دانش و دین مبین اسلام ایجاد شد.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: اکنون کشور ما به شدت مورد هجمه است و اگر به تاریخ نگاه کنیم خواهیم یافت که دشمن همواره با صورت های مختلف در نظر داشته، کشور را از آن خود کنند.

قادرزاده دانشجو را در این کشور مایه مباهات و عامل مهمی برای روشنگری و مبارز با فساد دانست و گفت: روشنگری واقعی توسط دانشجویان همواره مورد توجه رهبری و بنیانگذار کبیر انقلاب بوده است، اما دشمن تلاش می‌کند این مسیر به سرمنزل مقصد خود نرسد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش نظام جمهوری اسلامی که بر اساس قانون اساسی و دین اسلام، حفظ ارزش انسانی به عنوان مهم ترین گفتمان در کشور میان دولتمردان و مسوولان است، تاکید کرد: گفتمان‌سازی ارزشی یعنی آنچه جامعه وجود دارد را برای تصمیم‌گیری درست، شنیده و مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: دین اسلام و نظامی اسلامی نگران شنیدن نیست و سعی می‌کند با گفتمان، روحیه پرنشاط دانشجویی خلاقیت و نوآوری آنان را در جامعه ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های مختلف دانشگاه مکمل‌هایی در جهت ایجاد ساختار اساسی برای توسعه پایدار است، تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا خدمتگزاری صدیق باشیم و گفت‌وگو داشته باشیم و بسنده به مناسبت ها نکنیم چراکه هر روز را روز دانشجو می‌دانم. 

قادرزاده تنوع مذهبی کشور را به عنوان مزیت به شمار آورد و افزود: یکنواختی جامعه را به رکورد خواهد کشید و تضاد و اختلاف مایه شناخت و رحمت است.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596897

مهمترین اخبار ایران و جهان: