نیوز سیتی!
07 آذر 1402 - 21:42

مجلس ساخت سالانه یک میلیون مسکن را در کشور پیگیری می‌کند

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس گفت: مصوبه مجلس برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، علی‌اصغر خانی، نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه ۲۶۶ واحدی مسکن کارکنان ارتش در شاهرود با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: مصوبه مجلس در خصوص ساخت مسکن ملی بر مبنای یک میلیون واحد مسکونی در سال پیگیری می‌شود.

وی گفت: پیشروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نهضت ساخت مسکن در کشور کم‌نظیر بوده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص احداث مسکن ملی در کشور شاهد تلاش‌های دوچندان بخش‌های مختلف اجرایی هستیم، اما ارتش نسبت به جمعیت زیرپوشش خود، از رشد چشمگیری در راستای انجام فعالیت در این حوزه برخوردار است.

خانی، وجود قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار را در کنار مردم شاهرود نعمتی بی‌بدیل دانست و اظهار کرد: همکاری و تعامل نیروهای ارتش با مسؤولان شهرستانی و شهری ازجمله اتفاقات بسیار ارزشمندی بوده که باعث به ثمر نشستن پروژه‌های دوجانبه در راستای خدمت بهینه به مردم شده است.

۶۰ هزار واحد؛ تعهد سمنان در نهضت ملی مسکن

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز در این آیین با بیان اینکه سمنان ازجمله استان‌های برتر در حوزه امنیت پایدار است، گفت: این امنیت مدیون پشتیبانی مردم، عنایت خداوند متعال و مدیریت و اشراف نیروهای پرتلاش نظامی و انتظامی است.

وی افزود: با وجود ناامنی‌های اطراف کشور ایران اسلامی، با اتکای به خداوند و نعمت ولایت، پشتیبانی مردم و اشرافیت و وحدت کامل بین نیروهای مسلح، از امنیت پایدار برخوردار هستیم.

استاندار سمنان گفت: نباید فراموش کرد که برای برقراری این امنیت، افراد بسیاری از جان خود مایه گذاشتند و باید سرگذشت آنها در محافل مختلف بازگو شود.

وی با بیان اینکه استان سمنان قریب به ۹۷ هزار کیلومترمربع وسعت دارد و امنیت پایدار با سه هزار شهید استان و هماهنگی بین ارکان امنیتی در حد بالاست، افزود: در اغتشاشات سال گذشته، بصیرت مردم و همدلی یگان‌های امنیتی استان سمنان باعث شد مشکلی نداشته باشیم.

هاشمی با تأکید بر اینکه تعهد ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در استان سمنان ۶۰ هزار واحد است که در چهار سال باید تکمیل و تحویل شود، گفت: اکنون بالغ بر ۱۸ هزار و ۳۰۰ واحد در شهرهای استان سمنان در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: استان سمنان در طرح نهضت مسکن جزو استان‌های پیشتاز در کشور است. 2هزار و 400واحد مسکن روستایی در حال ساخت داریم.

هاشمی گفت: ۸۸۷ واحد مسکن ملی برای نیروی‌های مسلح استان سمنان در حال ساخت است که ۵۱۶ واحد به ارتش تعلق دارد و پیشرفت کار در آنها نیز خوب است.

به گزارش فارس؛ ۷۷۳ واحد طرح نهضت ملی در شاهرود در حال ساخت است که از تعداد، ۵۱۶ واحد آن به ارتش تعلق دارد.

پایان پیام/74036/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1587853

مهمترین اخبار ایران و جهان: