نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 15:10

حیاط دولت| از واکنش وزیر کشور به انتشار یک سند محرمانه تا افتتاح مترو پرند پس از 14 سال

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران با حضور در در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ اعضای کابینه سیزدهم امروز چهارشنبه (8 آذر) در حاشیه جلسه هیات وزیران با حضور در در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

وزیر امورخارجه: سفر رئیس جمهور به ترکیه به دلیل نشست شورای امنیت به تعویق افتاد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: سفر این هفته رئیس جمهور به آنکارا به خاطر نشست شورای امنیت درباره اوضاع غزه و روند آتش بس به تعویق افتاد.

وی افزود: وزرای خارجه عضو و برخی کشورهای خاص مثل ایران به نشست شورای امنیت دعوت شدند. رئیس جمهور و اردوغان در تماس تلفنی توافق کردند که سفر به ترکیه چند روز دیگر برگزار شود. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

اوجی: میزان مصرف گاز امسال نسبت به سال قبل 6 درصد افزایش یافته است

جواد اوجی وزیر نفت نیز در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: میزان مصرف گاز امسال نسبت به سال قبل 6 درصد افزایش یافته است. روزی 36 میلیون متر مکعب گاز بیشتر به نیروگاه ها و 6 میلیون متر مکعب گاز بیشتر به صنایع دادیم. در روز 20 میلیون لیتر سوخت مایع کمتری استفاده شد. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

وزیر ارشاد: جشن خودکفایی کاغذ روز جمعه برگزار می‌شود

محمد مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: بحمدالله جمعه جشن خودکفایی کاغذ در مازندران خواهیم داشت و همکاران رسانه ای را هم دعوت کردیم در این جشن همراه ما باشند. از ۵هزار تن تولید کاغذ در سال امروز به ۸۰ هزار تن رسیدیم و ۱۵۵میلیون کتاب های درسی با کاغذهای تولید داخل چاپ شده است. (متن خبر را اینجا بخوانید)  

 

 

وزیر بهداشت: شایع‌ترین ویروسی که الان افراد به آن مبتلا می‌شوند آنفلوانزاست

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در حاشیه  جلسه امروز هیات دولت گفت: شایع‌ترین ویروسی که الان افراد به آن مبتلا می‌شوند آنفلوانزا است.

وی افزود: کسانی که علائم سرماخوردگی دارند، حتما از ماسک استفاده کنند. ارز مورد نیاز برای واردات دارو به مقدار کافی دریافت کردیم. 5 درصد بیمارانی که به خاطر بدحالی در بیمارستان بستری می شوند کرونا و 95 درصد آنفلوآنزاست. کسانی که بیماری زمینه ای دارند حتما واکسن کرونا و آنفلوآنزا بزنند و حتما از ماسک استفاده کنند. (متن خبر را اینجا بخوانید).

 

 

اسلامی: آژانس به تهدیدات اتمی رژیم صهیونیستی ورود کند

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مسئولیت هر گونه اتفاق برعهده آژانس انرژی اتمی است، زیرا رژیم صهیونیستی ان پی تی و پادمان را امضا نکرده است و امروز این رژیم در حال تهدید جهان با بمب اتمی است.

وی افزود: قبل از جلسه شورای حکام طی نامه‌ای به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وی گفتم که وزیر رژیم صهیونیستی به صراحت، فلسطینی‌ها را تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: همچنین نخست وزیر رژیم صهیونیستی مهرماه در سازمان ملل و در جلسه اجلاس مجمع عمومی گفت که باید ایران را با تهدیدات هسته‌ای مواجه کنیم و مطرح کرد که باید از سلاح هسته‌ای علیه ایران استفاده کنیم. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

وزیر کشور: ۴۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی به کشورهای خود عودت داده شدند

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در حاشیه برگزاری جلسه هیات و در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر از مهاجران غیرقانونی به کشورها خود عودت داده شده‌اند. قوانین بازدارنده کافی برای جلوگیری از بازگشت مهاجران غیرقانونی اخراج شده نداریم؛ باید این مساله را حل کنیم. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

منصوری: مترو پرند پس از 14 سال فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: مترو پرند پس از 14 سال فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود. در شهر پرند یک پروژه بسیار مهم و چند سال بر زمین مانده مترو پرند را داشتیم که فردا با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد. این پروژه از ۱۴ سال پیش آغاز شده و متاسفانه با سرعت کمی پیش می‌رفت. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

رئیس سازمان محیط زیست: 1000 اتوبوس برقی وارد تهران می‌شود

علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به معضل آلودگی هوا گفت: آلایندگی و آلودگی در شهر تهران به طور میانگین مربوط به وسایل نقلیه شخصی است که در تعداد زیاد استفاده می‌شود. دیروز بحث خط تولید 1000 اتوبوس برقی کشور توسط وزارت سمت افتتاح شده است و این ظرفیت بسیار خوبی است که این هزار دستگاه وارد چرخه استفاده عمومی قرار بگیرند. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

وزیر ارتباطات: تمام خدمات دولت تا پایان برنامه هفتم توسعه هوشمند می‌شود

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات نیز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر کمتر از پنج درصد خدمات الکترونیکی ارائه می‌شود که تا پایان امسال باید به ۲۰ درصد برسد. در برنامه هفتم هم تکلیف شده که هر دستگاهی سالی ۲۰ واحد از خدمات خود را هوشمند کنند. یعنی در پایان برنامه هفتم، هیچ کسی برای هیچ خدمتی مراجعه حضوری نکند؛ این اتفاق گام‌به‌گام می‌افتد و پیگیری رسانه‌ها در این زمینه مؤثر است. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

 

بهادری جهرمی: ایرادات آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس اصلاح شد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات اخیر هیئت وزیران، اظهار کرد: تمامی ایرادات محدودی که از سوی هیئت تطبیق به آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد شده بود، بررسی و اصلاح شد و با همکاری دولت و مجلس، نظام انتخابات مجلس اصلاح، بروزرسانی و نهایی شد و اکنون نیز در حال اجراست. (متن خبر را اینجا بخوانید)

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588609

مهمترین اخبار ایران و جهان: