نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 18:56

تقسیم وظایف ادارات متولی بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان

صداوسیمای مرکز کرمانشاه به‌عنوان مسئولیت شورای اطلاع‌رسانی یوم‌الله 13 آبان‌ میزبان دستگاه‌های متولی و مرتبط با این روز و خبرگزاری‌های استان بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه سید صداقت الله موسوی در جلسه ستاد اطلاع‌رسانی 13 آبان ماه که میزبانی صداوسیما ضمن گرامیداشت پیروزی‌های اخیر جوانان فلسطینی اظهار کرد: ان‌شاءالله بتوانیم در مسیر عدالت و ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی که رهنمودی است که خدای تبارک‌وتعالی و انبیاء الهی به ما تأکید کردند و درواقع ما را رهنمود دادند به فطرت پاک انسانی.

وی با تأکید بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهید، ضمن اشاره به تقارن این جلسه با پیروزی‌های اخیر جریان مقاومت توسط جوانان فلسطینی افزود: این جلسه امروز ما یادآور و ذکر ایام‌اللهی هست که برای ما از چند جهت حائز اهمیت است و نسبت به دوران قبل از انقلاب، دوران انقلاب و بعد از انقلاب و شرایط کنونی انطباق پیدا کند.

سرپرست صداوسیمای مرکز کرمانشاه عنوان کرد: لازم است که ما یک مقدمه و مروری داشته باشیم ابتدا بر سه رویداد مهمی که در ایام آبان‌ماه صورت گرفته و آن تسخیر لانه جاسوسی، تبعید امام توسط آمریکا و اعتراض دانش‌آموزان نسبت به این قضیه و روز ملی مبارزه با استکبار هست.

وی ادامه داد: سه رویداد مهم این ایام که تبعید حضرت امام که به دستور آمریکا و توسط رژیم شاهنشاهی پهلوی، اعتراض دانش‌آموزان به این قضیه و تسخیر لانه جاسوسی هست که درواقع آمریکایی‌ها به اسم سفارت مشغول جاسوسی از مملکت بودند.

موسوی گفت:‌در 13 آبان‌ماه سال 1358 که فاصله‌ی چندانی از انقلاب نگذشته است ما می‌بینیم به اسم سفارت فعالیت‌های جاسوسی در یک لانه جاسوسی اتفاق می‌افتد که دانشجویان خط امام می‌آیند و آن چهره‌ی نحس شیطان بزرگ را برای مردم عیان می‌کنند که اینجا یک سفارت نیست و لانه جاسوسی است. در همان دوران هم عده‌ای از لیبرال‌ها می‌آیند و در دفاع از برمی‌خیزند که حضرت امام با هوشمندی 13 آبان را یک انقلاب دوم می‌نامند.

وی بیان داشت: این ریشه‌شناسی و مقدمه‌ای که خدمت شما عرض کردم همه و همه برگرفته از یک دستور الهی است که در مقابل یک طغیانی می‌خواهند اراده‌ی مردم را بیدار کند و چهره‌ی آمریکا را به‌عنوان شیطان بزرگ معرفی نماید و که ما در مسیر انقلاب دچار گمراهی نشویم.

رئیس ستاد اطلاع‌رسانی یوم‌الله 13 آبان تصریح کرد: حضرت امام در دوران تاریخی قبل از انقلاب وقتی‌که دو قدرت و استکبار جهانی و استکبار شرق و غرب گفتمان غالب بوده است می‌آیند گفتمان «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» را مطرح می‌کنند، درواقع آنچه سلطه و طغیانگری بوده که در آن دوران جهان را تقسیم کرده است، در آن دوران حضرت امام گفتمان انقلاب اسلامی را مبتنی بر «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» مطرح کرده است و که تأکید بر دو کلمه‌ی اسلام و مردم دارد و نقش مردم را در این میان مهم دانستند.

وی افزود: ما با این اندیشه ژرفی که درواقع بنیان انقلاب اسلامی مبتنی بر آن قرارگرفته است مواجهیم و ما قرار است طبق اندیشه امامین انقلاب ما در مسیر اراده‌ی الهی قرار بگیریم و ما در این مسیر به آن کمال الهی باید برسیم. ما باید این دشمنی‌های آمریکا که از گذشته در تاریخ انقلاب اسلامی داشتیم تا به امروز و شرایط امروز به طرق مختلف می‌بینیم اهمیت داده و مراقب باشیم و پیام ظلم‌ستیزی که حضرت امام به جهانیان صادر کرده و به اقصی نقاط جهان رسیده است را حافظ باشیم. پیامی که امروز باعث شده جوانان فلسطینی که در مقابله‌ی ‌هیمنه پوشالی صهیونیست بایستند و از پیام امام درس بگیرند.


تقسیم وظایف ادارات مرتبط با برگزاری یوم‌الله 13 آبان

در ادامه وظایف مشخص‌شده چند دستگاه اداری مرتبط با یوم‌الله 13 آبان‌ماه توسط صداوسیمای کرمانشاه به‌عنوان مسئول شورای اطلاع‌رسانی یوم‌الله 13 آبان مشخص شده که بدین شرح هست:

شهرداری کرمانشاه: انجام تبلیغات محیطی و مشخص کردن جانمایی مناسب برای اجرای این تبلیغات محیطی

سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه: محله‌هایی که مبلغین سازمان تبلیغات مشغول به انجام تبلیغ هست با برگزاری مراسمات و سخنرانی‌هایی تبیینی در خصوص زمینه‌سازی بزرگداشت این روز صورت گیرد. صداوسیما هم با دریافت تصاویر و فیلم‌های این برنامه‌های مردمی محلات و مساجد، محتواها را در صداوسیما منتشر خواهد کرد.

آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه: با استفاده از ظرفیت برنامه رسانه‌ای شاد و اشتراک‌گذاری و فراخوان‌ها در این برنامه و راه‌اندازی پویش‌هایی برای دانش‌آموزان زمینه‌سازی مناسب را در این خصوص انجام دهند.

روابط عمومی استانداری کرمانشاه: با استفاده از ظرفیت‌های روابط عمومی و خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها در خصوص انتشار و رسانه‌ای کردن هر چه بیشتر این برنامه‌ها اقدام نماید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه: با استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردمی و مطبوعات و ایجاد غرفه‌های نمایشگاهی زمینه فرهنگ‌سازی در این خصوص را انجام دهند و صداوسیما نیز متعهد می‌شود که در زمینه انتشار این برنامه‌ها در صورت اعلام آن‌ها به صداوسیما، اقدامات لازم را انجام دهد.

کانون پروش فکری کودک و نوجوان: برنامه‌های نمایشی و محتوایی برای نوجوانان و کودکان طراحی کرده و آن‌ها را به شورای اطلاع‌رسانی جهت انعکاس در صداوسیما اعلام نماید.

قرارگاه رسانه‌ای بسیج: با استفاده از ظرفیت تصویربرداری با پهپاد‌ها و هلی‌شات تصاویر هوایی از برنامه روز راهپیمایی و ارائه آن به صداوسیما زمینه انتشار تصاویر ظهور و میدان آمدن مردم را نمایش دهد.

انتهای پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539097

مهمترین اخبار ایران و جهان: