نیوز سیتی!
22 مهر 1402 - 12:01

‍ ۸ خوشه صنعتی در استان سمنان شناسایی شد

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به شناسایی هشت خوشه صنعتی در این استان گفت: از این تعداد، سه خوشه در حال اجراست.

مهدی رحمانیان، معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: خوشه‌‌های فرش و صنایع کوچک جزو خوشه‌های در حال اجرا بوده و خوشه پسته، خودرو و گچ نیز با حمایت مالی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به مرحله پایانی خود رسیده و تحویل شبکه‌های فراگیر شده است.

وی بیان کرد: توسعه خوشه سفال و سرامیک از جمله برنامه‌های حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان است.

رحمانیان با اشاره به امکان‌سنجی یک خوشه صنعتی در نیمه نخست امسال، گفت: ۱۲ برنامه عمل برای خوشه‌های صنعتی در این مدت انجام شده است.

 وی به برگزاری سه تور صنعتی با حضور ۶۰ نفر اشاره کرد و افزود: ۱۰۶ دوره آموزش برای یک هزار و ۴۲۹ نفر از شاغلان واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط و خوشه‌ها برگزار شد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: سه پروژه پیمانکار فرعی شامل اخذ استاندارد فنی محصول واحد صنعتی، دوره طرح ملی زنجیره ارزش و برگزاری رویداد آموزشی مزیت‌های بورس منطقه‌ای انجام شد.

رحمانیان گفت: خوشه صنعتی به مجموعه‌ای از واحدهای کسب و کار اطلاق می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر، به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می‌پردازند و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترک برخوردارند.

وی بیان کرد: پوشاک محمدآباد، سفال و سرامیک، فرش، صنایع چوب، شیرمال،  پسته، خودرو و گچ، هشت خوشه شناسایی شده در استان سمنان است.

پایان پیام/۷۴۰۴۸/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537653

مهمترین اخبار ایران و جهان: