نیوز سیتی!
22 مهر 1402 - 10:53

«بی واسطه با مردم» مدلی خوب برای حضوری بی واسطه

سفرهای بی واسطه با مردم دور جدیدی از دیدارهای مردمی استاندار هرمزگان در شهرستان ها است که علاوه بر حضور معاونان استاندار، مجموعه ای از مدیران ستادی و دستگاههای اجرایی نیز در مسجد مرکزی شهر پای سخنان تک تک مردم می نشینند و برای حل و رفع مشکل مردم تدبیر می کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، «بی واسطه با مردم» عنوان دور جدیدی از دیدارهای مردمی استاندار هرمزگان با مردم است که به تازگی در اولین سفر به شهرستان میناب صورت گرفت.

این سفرهای استاندار هرمزگان و معاونان و مسؤولان ستادی استانداری هرمزگان به همراه برخی مدیران کل دستگاههای اجرایی صورت پذیرفت که هم در راستای افزایش سطح تعاملات دولت با مردم برای رفع مشکلات آنان موثر است و هم اطلاع رسانی مناسب از زمان برگزاری آن، سبب حذف صدها سفر زائدی خواهد شد که مردم شهرستان ها گاها مجبورند برای کار خود به مرکز استان مراجعت کنند.

 

این شیوه از حکمرانی به رضایتمندی عمومی در جامعه نیز کمک کرده و در عین حال مردم احساس بهتری از همراهی مسؤولان با خویش در عرصه های مختلف پیدا می کنند که سرمایه اجتماعی نظام را افزایش می دهد.

بی واسطه با مردم در صورت استمرار می تواند به افزایش امید در جامعه نیز بیانجامد چرا که اگر پیگیری خوبی در زمینه دستوری که از سوی یکی از مسؤولان در این دیدارها می دهند، صورت گیرد، مردم نسبت به خروجی سیستم اداری و اینکه کسی هست که مسائل و مشکلات آنان را پیگیری کند، امیدوار می شوند و این جامعه را از حالت رهاشدگی نیز نجات می دهد.

 

به تعبیر امام جمعه میناب که شهرش میزبان اولین دور از سفرهای بی واسطه با مردم بود، نفس این برنامه بسیار ارزشمند و باعث رشد رضایتمندی مردم می شود به شرطی که مسؤولان در پیگیری دستورات داده شده در این سفر با جدیت و پشتکار عمل کنند و اجازه رها شدن دستورات را ندهند.

بی واسطه با مردم قرار است هر هفته در یک شهر و در مسجد مرکزی آن شهر برگزار شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1537553

مهمترین اخبار ایران و جهان: