نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 06:23

تشریح آخرین وضعیت راه‌آهن دورود_ خرم‌‌آباد

سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه راه‌آهن دورود_خرم‌آباد حدود ۸ هزار میلیارد تومان ۸۰۰۰ است و در صورت تخصیص این مبلغ این پروژه طی ۲ الی ۳ سال آینده قابلیت بهره‌برداری را دارد.

گودرز باباعباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راه آهن خرم‌آباد _ دورود، اظهار کرد: این پروژه با هدف توسعه اقتصادی و اتصال مرکز استان لرستان به راه آهن سراسری جنوب شمال در دی‌ماه ۹۲ با طولی حدود ۱۱۴ کیلومتر طراحی و توسط قرارگاه خاتم الانبیاء( موسسه راه سازه) آغاز و تاکنون با وجود مسائل و مشکلات فراوان رشد قابل توجهی داشته است.

وی بیان کرد: این پروژه که یکی از پروژه‌های بزرگ وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شود به دلیل عبور از کوه‌های زاگرس یکی از دشوارترین پروژه‌های اجرایی است.

سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان با اشاره به اینکه عملیات پروژه شامل ۱۲/۴ میلیون متر مکعب خاک برداری و ۹/۸۱ میلیون متر مکعب خاکریزی، ۱۷ دستگاه تونل با طول کلی ۳۳ کیلومتر است، عنوان کرد: بیش از ۲۰ دستگاه ابنیه خاص با طول کلی ۳۳۲۰ متر طول، ۲۸۱ دستگاه انواع ابنیه دیگر از قبیل آب‌رو و تقاطع، ۷ ایستگاه مختلف شامل ۲ ایستگاه تشکیلاتی و ۱ ایستگاه درجه ۲ و چهار ایستگاه درجه ۳ از دیگر عملیات پروژه است.

به گفته باباعباسی تاکنون حدود ۹/۳میلیون متر مکعب خاکبرداری، حدود ۳ میلیون مترمکعب خاکریزی، ۱۰/۵ حفاری تونل‌هاحدود و ساخت ۹۵ دستگاه انواع ابنیه انجام شده است.

وی بیان کرد: درصد وزنی پیشرفت فیزیکی کلی پروژه در بخش زیر سازی تا کنون ۴۷ درصد است‌.

سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان کل هزینه انجام شده در پروژه را تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این قطعه حدود ۸ هزار میلیارد تومان است و در صورت تخصیص این مبلغ این پروژه طی ۲ الی ۳ سال آینده قابلیت بهره‌برداری را دارد.

باباعباسی با اشاره به اینکه علاوه بر دشواری‌های اجرایی پروژه یکی دیگر از مشکلات فعلی رفع معارض و تملک اراضی مورد نیاز پروژه در طول مسیر است، اظهار کرد: تاکنون بخش عمده رفع معارض و تملک اراضی انجام و مابقی نیز ارزیابی و در مراحل قیمت گذاری و پرداخت است، که در تخصیص‌های آتی قابل تملک و آزاد سازی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538209

مهمترین اخبار ایران و جهان: