نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 09:54

استاندار مرکزی از سایت استخراج و فرآوری طلا در خمین بازدید کرد

استاندار مرکزی در سفر به شهرستان خمین از مجتمع «زر معدن اختران» و پتروشیمی خمین بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خمین، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی با سفر به شهرستان خمین، از سایت استخراج و فرآوری طلا در خمین  بازدید کرد.

در این برنامه ضمن بازدید، مسائل این واحد فعال در حوزه شناسایی، اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن، با حضور معاونین هماهنگی امور اقتصادی و عمرانی استاندار و جمعی از مدیران مرتبط مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین استاندار مرکزی بر حمایت بخش معدن از تولیدکنندگان داخلی ماشین‌آلات به ویژه هپکو به عنوان بزرگترین تولید کننده ماشین آلات معدنی و راهسازی در کشور و منطقه تأکید کرد.

سایت معدنی «زر معدن اختران» در خمین از سال ۹۴ در حوزه استخراج و فرآوری طلا آغاز به فعالیت کرده و در حال حاضر با حدود ۴۴۰ هکتار محدوده معدنی ۵۰۰ نفر در این سایت اشتغال دارند.

استاندار مرکزی از پتروشیمی خمین بازدید کرد


استاندار مرکزی، معاونین اقتصادی و عمرانی و جمعی از مدیران در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی «دی پلیمر آریا» ضمن حضور از بخش‌های مختلف این مجموعه، مسائلی از جمله موضوع تأمین خوراک پتروشیمی به منظور افزایش ظرفیت تولید را مورد بررسی قرار دارند.

تولید این مجتمع از اردیبهشت‌ماه سال گذشته آغاز شده و با ظرفیت ۱۷۵ هزار تن درسال، ظرفیت تولید بیش از ٣٠ گرید پلی پروپیلن هموپلیمر را دارد.

این واحد پتروشیمی که خوراک مورد نیازش را از پالایشگاه شازند تأمین می‌کند حدود ۱۷ درصد از پلی‌پروپیلن مورد نیاز صنایع پایین‌دستی کشور را تأمین می‌شود.

پلی پروپیلن یکی از پرمصرف ترین و اساسی‌ترین پلیمرهای مورد استفاده در دنیا است که در گریدهای متنوع آن برای ساخت انواع قطعات پلاستیکی در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538309

مهمترین اخبار ایران و جهان: