نیوز سیتی!
25 آبان 1402 - 10:36

کاهش ۷۲/۵ درصدی مقرری‌بگیران بیکاری شهرستان ساوه

رئیس تأمین اجتماعی ساوه با اشاره به کاهش مقرری‌بگیران بیکاری شهرستان ساوه گفت: تعداد مقرری‌بگیران در این شهرستان در شهریور ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ نفر به میزان ۷۲/۵ درصد کاهش داشته که عمدتاً ناشی از اشتغال مجدد آنها بوده است.

امیر آوانلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه با بیان اینکه ضریب پوشش سازمان در شهرستان ساوه (نسبت جمعیت تحت پوشش به جمعیت شهرستان ساوه) ۲۸۳،۵۳۸ نفر در شهریورماه ۱۴۰۲، برابر با ۷۸.۳۹ درصد می‌باشد که نسبت به شهریورماه سال ۱۴۰۱، ۱۹/۳ درصد افزایش داشته اظهار کرد: تعداد مستمری‌بگیران اصلی این شهرستان نیز شهریور ۱۴۰۲ به میزان ۶۴/۶ درصد نسبت به شهریورماه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به کاهش مقرری‌بگیران بیکاری شهرستان ساوه ادامه داد: شهریور ۱۴۰۲ نسبت به شهریور سال گذشته ۴۳ نفر به میزان ۷۲/۵ درصد بوده که عمدتاً ناشی از اشتغال مجدد مقرری‌بگیران بوده است.

رئیس تأمین اجتماعی ساوه بیان کرد: هم اکنون ۴۳۲۴ کارگاه کوچک و بزرگ در این شهرستان فعال است که افزایش تعداد کارگاه‌های فعال شهرستان ساوه در شهریورماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه در سال قبل ۱۴۷ کارگاه فعال می‌باشد.

آوانلو گفت: ۲۲۲ هزار و ۲۵۲ نفر تحت پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی این شهرستان هستند که این میزان در مقایسه با شهریور سال گذشته ۹ هزار و ۳۴ نفر افزایش دارد.

وی تعداد بیمه‌شدگان اصلی و تبعی در این شهرستان را به ترتیب ۷۳ هزار و ۹۴۸ نفر و ۱۰۵ هزار و ۳۳۳ نفر در این شهرستان دانست و افزود: ۵۷ هزار و ۳۶۱ نفر بیمه شده اجباری (کارگاهی) و ۱۵ هزار و ۵۸۷ نفر، سایر بیمه‌شدگان شامل توافقی، اختیاری، مشاغل آزاد و ... در شهرستان ساوه است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1573853

مهمترین اخبار ایران و جهان: