نیوز سیتی!
07 آبان 1402 - 09:11

پیش‌بینی تولید ۲۵۰ هزار تن گندم در « دهلران »

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: پیش بینی می‌شود در صورت بارش مناسب باران در سال جاری، امسال تولید گندم معادل ۲۵۰ هزار تن باشد.

جلال یوسفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران، صبح یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: کشت گندم آبی و دیم در سطح مزارع شهرستان دهلران آغاز شده است.
 
 وی افزود: بر اساس برنامه ابلاغی در سال زراعی ۱۴٠۲_۱۴٠۳ برای کشت محصول گندم آبی در سطح  ۳۵ هزار و ۸۵٠ هکتار و برای گندم دیم ۲۳ هزار هکتار است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران ادامه داد: از مجموع مزارع گندم دیم شهرستان ۳ هزار هکتار در قالب طرح جهش دیمزارها کشت می شود. 

یوسفی خاطرنشان کرد: با توجه به تولید ۲۳۰ هزار تن محصول گندم در سال گذشته، در صورت بارش مناسب باران در سال جاری پیش بینی می شود امسال تولید گندم معادل ۲۵۰ هزار تن باشد. 
 
 این مقام مسئول تصریح کرد: از کشاورزان عزیز تقاضا داریم ضمن هماهنگی با کارشناسان مسئول پهنه و ثبت اطلاعات زراعی خود در سامانه جامع پهنه بندی، نسبت به دریافت سهمیه بذر و کود موردنیاز اقدام و عملیات کاشت را با حفظ اصول خاکورزی حفاظتی در تاریخ مناسب انجام دهند.

 وی گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار تن بذر گواهی شده گندم بین کشاورزان توزیع شده است. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در حال حاضر عملیات آماده سازی بستر کاشت با انواع دستگاه‌های مکانیزه در مزارع شهرستان دهلران در حال انجام است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1553753

مهمترین اخبار ایران و جهان: