نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 10:36

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ۲ پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و بیمارستان جنرال در رشت گفت: ما در تلاشیم تا پایان امسال بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان رشت را تجهیز و آماده بهره‌برداری کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در نشست شورای سلامت استان گیلان در تالار غدیر استانداری با اشاره به بمباران مردم غزه و پدید آمدن اوضاع اندوه‌بار آن‌ها اظهار کرد: رژیم موقت صهیونیست بار دیگر خوی انسان گریزی خود را نشان داد در حالیکه تأمین سلامت مردم فراتر از مرزهای سیاسی و جغرافیایی است. 

وی اعتماد عمومی را سرمایه اجتماعی خادمان نظام سلامت دانست و افزود: اوج این اعتماد عمومی را در پاندمی کرونا شاهد بودیم که آحاد جامعه را به خادمان مردم دلگرم و اعتماد آن‌ها را به خادمان مدرم در نظام سلامت تقویت کرد. 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز بیش از چهار هزار طرح عمرانی سلامت‌محور در کشور خبر داد و بیان کرد: بیش از نیمی از پروژه‌های سلامت‌محور در کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است. 

رحیمی با بیان اینکه در دولت سیزدهم با روحیه جهادی طرح‌های عمرانی افتتاح می‌شوند، گفت: این دولت زمانی کار برای مردم را آغاز کرد که در ابتدای آن با پاندمی کرونا مواجه بود. 

وی از بیمه همگانی ایرانیان خبر داد و افزود: امروز هیچ ایرانی که تحت پوشش بیمه نباشد، وجود ندارد. 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پوشش بیماران صعب‌العلاج زیر چتر بیمه بیان کرد: امروز صدها نوع بیماری تحت صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج قرار دارد تا بار مالی را از دوش بیماران بردارد. 

رحیمی با اشاره به گستردگی نظام شبکه و فعالیت نظام ارجاع در آن گفت: اجرای برنامه نظام پزشک خانواده در دولت سیزدهم توجه وافری داشته و بار مالی را بر دوش بیماران و خانواده‌ها برداشته است. 

وی با ابراز امیدواری از آینده‌ای روشن در نظام سلامت گیلان افزود: ایجاد سلامت اجتماعی و روحی روانی برای آحاد مردم هدف نهایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرای برنامه‌های ساده و فارغ از پیچیدگی‌ها را یکی از موفقیت‌ها در نام سلامت کشور دانست و بیان کرد: شستن دست، ترویج غذای سلام، ایجاد فضای روانی پایدار و ده‌ها اقدام پیشگیرانه ازجمله برنامه‌های ساده و فرهنگ‌ساز در نظام سلامت است. 

رحیمی با اشاره به اجرای برنامه‌های سلامت‌محور با رویکرد اجتماعی گفت: اجرای این برنامه‌ها تا حد قابل قبولی نظام بهداشت و درمان استان را پیشتاز می‌کند. 

وی با اشاره به دو پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و بیمارستان جنرال در رشت افزود: ما در تلاشیم تا پایان امسال بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان رشت را تجهیز و آماده بهره‌برداری و مقدمات احداث بیمارستان جنرال را در گیلان فراهم کنیم. 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به قانون پیشرفت مدار و مترقی مولدسازی در کشور بیان کرد: واگذاری کریمانه املاک مازاد و یا داخل شهر و احداث طرح‌های سلامت‌محور و اتمام نیمه‌تمام یکی از ضروریاتی است که باید بیشتر در استان گیلان موردتوجه قرار بگیرد. 

رحیمی مردم گیلان را لایق بهترین خدمت دانست و تصریح کرد: اگر اشکالی در ارائه بسته‌های خدمتی به مردم دیده می‌شود ناشی از کم‌کاری‌های متولیان است که باید با تغییر ساختار و اصلاح تصمیمات ارائه خدمت بی‌منت به مردم را فراهم کرد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549753

مهمترین اخبار ایران و جهان: