نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 18:22

بیمه سلامت شاهکار دولت سیزدهم است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه، از بیمه سلامت به عنوان شاهکار دولت سیزدهم یاد کرد و گفت: پوشش بیمه همگانی بزرگ‌ترین خدمت دولت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت ضمن ابزار همدردی با مردم مظلوم فلسطین، اظهار کرد: بیمه سلامت در یک دوران بسیار درخشان و طلایی است.

وی ادامه داد: بیمه سلامت در راستای اجرای عدالت در جامعه در درجه اول به دنبال اجرای یک بیمه همگانی در کشور بوده و بیمه شدن اقشار کم درآمد را در دستور کار داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بالغ بر‌۶ میلیون نفر که فاقد هر بیمه‌ای بودند به صورت رایگان توسط بیمه سلامت بیمه شده‌اند.

وی با اشاره به خدمات بیمه سلامت در رابطه با تأسیس صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج، خاطرنشان کرد: حمایت بیمه سلامت با تأسیس این صندوق از ۵ بیماری به ۱۰۷ بیماری ارتقاع پیدا کرده است.

*۸۰۰ هزار کرمانشاهی بیمه رایگان دارند

تحویلیان با بیان اینکه ۵۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت است، گفت: ۸۰۰ هزار نفر از این تعداد به صورت کاملا رایگان بیمه هستند.

وی بیشترین میزان هزینه‌های این صندوق را مربوط به بیماری‌های سرطان و دیابت دانست و گفت: ۲۸ هزار و ۴۱۶ بیماری خاص در استان شناسایی و نشان‌دار شده و هزینه‌های درمان آن‌ها پرداخت می‌شود.

این مسوول هزینه‌های بیمه سلامت درمانی در استان را یک‌هزار و ۱۰۰ میلیون عنوان کرد و گفت: تعداد کثیر بیمه شدگان استان جزو دهک‌های یک، ۲ و سه و بیمه شدگان روستایی است.

تحویلیان از بیمه سلامت به عنوان شاهکار دولت سیزدهم یاد کرد و افزود: واحد پیشگیری در این دولت تأسیس شده و این سیاست منطقی در حوزه پیشگیری به صورت جدی تلاش می‌کند

وی اشاره‌ای هم به خدمات بیمه سلامت در مورد سبک و رژیم غذایی داشت و گفت: در خصوص آموزش سبک زندگی غذایی و ارائه ۱۰ بسته غذای سنتی در اقصا نقاط کشور در تلاش هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه: بیمه سلامت تمایل دارد در حوزه کشاورزی هم ورود به عمل بیاورد به لحاظ اینکه سلامت مواد غذایی را بتوانیم تأمین کنیم و تهدیدهای احتمالی را برای بیمه شدگان کاهش دهیم. در استان بیشتر تمایل دارین در حوزه نان ورود پیدا کنیم.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549197

مهمترین اخبار ایران و جهان: