نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 08:55

واگذاری واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: از ماه‌های آینده و به مرور زمان مراحل واگذاری واحدهای مسکونی که دارای پیشرفت فیزیکی ۹۵ تا ۱۰۰ درصد است بر اساس رتبه‌بندی متقاضیان و امتیاز آن‌ها به متقاضیان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به تامین نیمی از زمین طرح نهضت ملی مسکن شهرکرد، گفت: زمین مورد نیاز جهت ساخت ۲۸ هزار واحد مسکونی این طرح در شهرهای چهارمحال و بختیاری تامین شده است البته توزیع زمین‌های مذکور به صورت یکنواخت نیست یعنی در برخی شهرها زمین مازاد تامین شده و در برخی نیز میزان زمین تامین شده به حد مورد نیاز نرسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ماه‌های آینده و به مرور زمان مراحل واگذاری واحدهای مسکونی که دارای پیشرفت فیزیکی ۹۵ تا ۱۰۰ درصدی است بر اساس رتبه‌بندی متقاضیان و امتیاز آن‌ها به متقاضیان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، افزود: بر اساس این طرح مقرر شده به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر که از سال ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم به بعد شده‌اند قطعه زمینی به صورت رایگان واگذار شود و از این افراد تنها هزینه آماده‌سازی زمین اخذ می‌شود.

مقصودی تصریح کرد: تامین زمین مورد نیاز برای متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز همزمان با طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که در سال جاری طی ۲ مرحله حدود ۴۷۰ نفر قرعه‌کشی شده و تشریفات واگذاری زمین به این متقاضیان نیز در حال انجام است.

وی بیان کرد: تا کنون ۹۲ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۲۳ هزار نفر حائز شرایط بوده و ۱۷ هزار نفر نیز نسبت به واریز وجه ۴۰ میلیون تومانی اولیه اقدام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهرکرد در حال احداث است، خاطرنشان کرد: پس از تعیین تکلیف متقاضیان این طرح که نسبت به واریز وجه اقدام کرده‌اند سامانه مربوطه برای ثبت‌نام افرادی که تا کنون موفق به ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن نشده‌اند نیز فعال می‌شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557253

مهمترین اخبار ایران و جهان: